تامین ۴۹ دستگاه اتوبوس با هدف تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با هدف تامین ۴۹ دستگاه اتوبوس در مسیر تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم در تلاش هستیم.

رضا خانه‌زادیزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به قرارداد سال گذشته شهرداری قم مبنی بر تأمین ۹۹ دستگاه اتوبوس شهری اظهار کرد: ۵۰ دستگاه تا انتهای سال گذشته وارد شهر قم شد و برای تأمین ۴۹ دستگاه دیگر در حال تلاش هستیم.

وی با اشاره به اینکه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم قول‌های خوبی برای مساعدت در مسیر تأمین این اتوبوس‌ها گرفته است، افزود: اضافه شدن این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم برای کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس از ایستگاه‌های سطح شهر ضروری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: هرچه مطلوبیت استفاده از ناوگان اتوبوسرانی بیشتر شود، سهم حمل‌ونقل عمومی از سفرهای شهری ارتقا پیدا می‌کند و در ترافیک و آلودگی هوا با وضعیت بهتری مواجه خواهیم بود.

انتظار برای ابلاغ دستورالعمل استفاده از ون‌ها

خانه‌زادیزدی با اشاره به اختصاص ۲۹ دستگاه ون به شهرداری قم از سوی وزارت کشور ادامه داد: بر اساس توافقی که سال گذشته با سازمان شهرداری داشتیم این بود که بهره‌برداری از این ون‌ها باید با هماهنگی وزارت کشور باشد و دستورالعمل هم قرار بوده توسط وزارت کشور آماده شود.

وی با بیان اینکه برای این ون‌ها برنامه داریم اما آن دستورالعمل هنوز به ما ابلاغ نشده است، اضافه کرد: این مطالبه جدی ما و سایر کلان‌شهرها است که بتوانیم از ظرفیت این ون‌ها استفاده کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به وضعیت فرسودگی ون‌های موجود در سطح شهر تاکید کرد: برای ون‌های فرسوده هم چند مکاتبه خوب با وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها داشتیم تا با همین الگو، به بخش خصوصی هم واگذاری انجام دهند.

خانه‌زادیزدی تصریح کرد: چنانچه در این زمینه هم به نتیجه نرسیم تلاش می‌کنیم با ارتقای سطح کمک شهرداری، به نوسازی ون‌ها با معاوضه با سواری کمک کنیم. در حال حاضر تسهیلات ۱۰۰ میلیونی برای نوسازی تاکسی‌ها اختصاص داده شده است که تلاش می‌کنیم که رقم این تسهیلات بیشتر شود.

تأمین میدل‌باس به کجا رسید؟

وی تاکید کرد: محل اعطای این تسهیلات قرض‌الحسنه هم منابع داخلی شهرداری است، اما میزان این تسهیلات باید ارتقا پیدا کند تا بیشتر مورد استقبال واقع شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: شهرداری قم مسئله تأمین میدل‌باس را برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به مزایده گذاشته، اما تنها یک شرکت اعلام آمادگی کرده است.

خانه‌زادیزدی با اشاره به اینکه این مسئله همچنان در حال پیگیری است، افزود: میدل‌باس به دلیل داشتن دو در با فرهنگ قم سازگار است و به دلیل کوچک بودن می‌تواند برای معابر کم‌عرض استفاده شود.

کد خبر 716798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.