درمان گردش خون ضعیف در پاها؛ از درمان خانگی تا درمان پزشکی

گردش خون ضعیف به افراد مسن محدود نمی‌شود. برخی از شایع‌ترین دلایل گردش خون ضعیف در پاها شامل فشار خون پایین و بیماری‌های زمینه‌ای است.

اگر گردش خون ضعیفی دارید، ممکن است علائمی از جمله سوزن سوزن شدن و گرفتگی عضلات را تجربه کنید. اگر دلیل گردش خون پایین در پاها مربوط به بیماری‌های جدی نباشد، امکان استفاده از روش‌های مختلف برای رفع این عارضه وجود دارد. در این مقاله به بررسی راهکارهای رفع علت گردش خون ضعیف در پاها می‌پردازیم. فقط چند دقیقه اختصاص به مطالعه این مطلب کوتاه و کاربردی و آشنایی با روش‌های درمان گردش خون ضعیف در پاها شما را از گردش خون پایین نجات خواهد داد.

ورزش منظم؛ راهکاری برای درمان گردش خون ضعیف در پاها

اولین راهکار برای درمان گردش خون ضعیف در پاها، ورزش کردن است. نیازی به صرف زمان طولانی برای ورزش یا انجام حرکت‌های سنگین ندارید، روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نرمش سبک، پیاده‌روی و دویدن باعث بهبود گردش خون در همه اندام‌ها و به‌ویژه پاها خواهد شد. ورزش برای سلامت قلب و گردش خون ضروری است. ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری ثابت، یوگا و شنا ناراحتی ناشی از گردش خون ضعیف و سایر بیماری‌ها را کاهش می‌دهند.

ورزش با گرم کردن عضلات باعث بهبود خونرسانی در عروق می‌شود. برای افزایش دما در بافت‌های ماهیچه و افزایش گردش خون بهتر از روش‌های مکمل مثل ماساژ درمانی نیز استفاده کنید. برای بهره‌مندی از خواص ماساژ درمانی به سالن‌های اسپا مراجعه کنید. درصورتی‌که شرایط مراجعه به کلینیک‌های ماساژ را ندارید، از دستگاه‌های برقی ماساژور استفاد کنید. باتوجه‌به هزینه رفت‌وآمد به سالن‌های ماساژ، پرداخت هزینه برای قیمت صندلی ماساژور انتخاب ایده‌آل‌تری خواهد بود.

پوشیدن جوراب واریس؛ راهکاری برای کمک به التیام علائم گردش خون ضعیف در پاها

فشرده‌سازی رگ‌ها جریان خون را افزایش می‌دهد که به مقابله با گردش خون ضعیف در پاها کمک خواهد کرد. برای این کار راهکارهایی مثل پوشیدن جوراب واریس توصیه می‌شود. جوراب واریس با اعمال فشار کم و سطحی در عضلات پا باعث جریان یافتن خون در قسمت‌های پایینی بدن خواهد شد.

علاوه‌بر جوراب واریس، استفاده از ماساژور پا نیز به فشرده‌سازی بافت‌های ماهیچه‌ای و افزایش گردش خون در پاها کمک می‌کند. برای التیام علائم گردش خون ضعیف در پاها پیشنهاد می‌کنیم از دستگاه ماساژور برقی پا استفاده کنید. این دستگاه با افزایش گرما در ماهیچه‌های اندام‌های پایینی باعث افزایش گردش خون خواهد شد.

قرار دادن پاها در ارتفاعی بالاتر از بدن باعث بهبود گردش خون می‌شود

احتمالا شما نیز مشاهد کرده‌اید که برای افزایش فشار در افرادی که دچار ضعف شده‌اند، پیشنهاد می‌شود، پاها را در ارتفاعی بالاتر قرار دهید. بالا بردن پاها در صورت نشستن طولانی‌مدت نیز از کاهش گردش خون و ایجاد ضعف در ماهیچه‌ها جلوگیری خواهد کرد. برای این کار یک صندلی مقابل خود قرار داده و پاهایتان را روی صندلی بگذارید. افزایش ارتفاع به رفع ادم کمک می‌کند؛ ادم به تورم ناشی از تجمع مایع اضافی که معمولا در پاها، مچ پاها و ساق پا رخ می‌دهد گفته می‌شود.

ترک سیگار؛ سیگاری‌ها بیشتر در معرض گردش خون ضعیف در پاها هستند

سیگار کشیدن باعث ایجاد انسداد در رگ‌های خونی می‌شود؛ اگر سیگاری هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش سلامت قلب و عروق، میزان استعمال دخانیات را کاهش دهید. سیگار با انسداد رگ‌های خونی باعث کاهش فشار خون و گردش خون در اندام‌های پایینی بدن و به‌ویژه پاها می‌شود.

یک روش افزایش گردش خون در پاها چیست؟ ماساژ درمانی

یکی از بهترین راهکارها برای افزایش گردش خون در پا، استفاده از ماساژ درمانی است. برای ماساژ درمانی دو راهکار پیش روی شما قرار دارد؛ به نزدیک‌ترین سالن ماساژ مراجعه یا از دستگاه ماساژور برقی استفاده کنید. دستگاه ماساژور برقی امکان دسترسی به انواع سازوکارهای ماساژ را برای اندام‌های مختلف بدن فراهم می‌کند. برای افزایش گردش خون در پاها از ماساژور پا یا صندلی ماساژور استفاده کنید. این دستگاه‌های برقی و استاندارد، امکان بهره‌مندی از خواص متعدد ماساژ درمانی را فراهم می‌کند.

علاوه‌بر موارد گفته شده، با استفاده از وسایل برقی ماساژور نیازی به مراجعه هفتگی یا ماهانه به سالن ماساژ نیست؛ چراکه این کار نیاز به صرف هزینه زمان بالایی دارد. با خرید دستگاه ماساژور برقی در هر زمان از روز و هر روزی از هفته به ماساژ درمانی دسترسی خواهید داشت.

درمان گردش خون ضعیف در پاها؛ از درمان خانگی تا درمان پزشکی

درمان پزشکی؛ راهکاری برای افزایش گردش خون

در برخی موارد، ممکن است نیاز به درمان‌های پزشکی برای بهبود گردش خون در پاها باشد. برخی از داروها به بهبود گردش خون در پاها کمک می‌کنند. این داروها ممکن است شامل داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs)، داروهای گشادکننده عروق یا داروهای ضد انعقاد خون باشند. در برخی موارد، ممکن است نیاز به جراحی برای بهبود گردش خون در پاها باشد.

مراجعه به فروشگاه مبل ماساژ؛ راهکاری برای بهره‌مندی از فواید ماساژ درمانی

اولین قدم برای افزایش گردش خون در پاها باید مراجعه به پزشک باشد؛ پزشک با معاینه فرد و دریافت شرح حال، علت دقیق گردش خون پایین را تشخیص می‌دهد. درمانگر باتوجه‌به دلیل گردش خون پایین نسبت به تجویز دارو یا پیشنهاد راهکار درمانی اقدام خواهد کرد.

یکی از موثرترین راهکارها برای درمان گردش خون ضعیف در پاها ماساژ درمانی است. اگر شرایط مراجعه به کلینیک‌های ماساژ را ندارید، از انواع دستگاه ماساژور برقی استفاده کنید. برای خرید بهترین ماساژورها از برندهای معتبر روتی و آیرست با فروشگاه‌های مبل ماساژ تماس بگیرید. راه‌های ارتباطی با این فروشگاه در سایت moblemassage.com مراجعه کنید.

کد خبر 716790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.