کارآمدی و توانایی در باز کردن راه موجب تمایز سردار سلیمانی شد

رئیس مجلس شورای اسلامی کارآمدی و توانایی در باز کردن راه را سبب متمایزشدن سردار سلیمانی دانست و گفت: حاج قاسم این پیروزی‌ها را با پرهیز از شتاب‌زدگی، بی‌ملاحظگی، استفاده از توان مردم و باور عمیق به سنت‌های الهی به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه دوازدهم دی_ مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت سردار شهید اسلام، مرد میدان شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: این شهید بزرگوار به معنای واقعی کلمه مرد عمل و کارآمد، شجاع، مخلص و محاسبه‌گر بود، اما در کنار این ویژگی‌های برجسته، آنچه او را متمایز می‌کرد، کارآمدی و توانایی او در باز کردن راه بود و در میدان عمل مشکلات را پشت سر می‌گذاشت.

وی با اشاره به اینکه آنچه در همه این سال‌ها کمتر به آن پرداخته شده است، کارآمدی و توان حل مسئله به عنوان دیدگاه آن شهید گران‌قدر است، افزود: حاج قاسم در میدان‌های مختلف پیروز بود و توانست امنیت و آرامش را برای مردم ایران به ارمغان بیاورد. این پیروزی‌ها از محاسبه دقیق شرایط و پرهیز از شتاب‌زدگی، بی‌ملاحظگی، استفاده از توان مردم و باور عمیق به سنت‌های الهی به دست آمده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حاج قاسم نه تنها یک الگوی نظامی کم‌نظیر بود، بلکه در زیست سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود نیز الگوی برجسته‌ای به‌شمار می‌رفت و به دلیل باور عمیق به توان و اثربخشی مردم و باور به آرمان‌های اسلام و انقلاب، در همه ابعاد وجودی، رشد کرد و رفتار او باید در تمام ابعاد به عنوان الگو تبیین شود.

قالیباف ادامه داد: حاج قاسم امروز در عین شهرت، گمنام است و در عین شناخته بودن، همچنان ناشناس است؛ چرا که بسیاری از ابعاد وجودی او از جمله ابعاد سیاسی و اجتماعی، رفتار و کارآمدی او در حل مسائل مغفول مانده است و مردم‌باوری غیرشعاری و خداباوری خالصانه او پشت انبوهی از تصاویر و پوسترها پنهان مانده است.

وی با بیان اینکه جوانان و اندیشمندان انقلابی باید تبیین کارآمدی حاج قاسم و روش حل مسئله او را به صورت جهادی در دستور کار قرار دهند، گفت: سردار سلیمانی را آنگونه که واقعاً زندگی می‌کرد باید به مردم نشان داد.

رئیس قوه مقننه در ادامه با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و سالروز ولادت حضرت امام خمینی (ره) تصریح کرد: مجلس یازدهم با تصویب قانون «خانواده و جمعیت» و اولویت دادن به خانواده و مادران در بهره‌مندی از امکانات کشور، همچنین تصویب کلیات قانونی برای حمایت از زنان و مادران ایرانی، پس از سه دوره معطلی در مجالس گذشته، تلاش کرد تا به وظیفه خود در قبال مادران و زنان و دختران ارجمند و سربلند ایرانی عمل کند.

قالیباف بیان کرد: کشور ما زمانی قوی است که مادران ایرانی قوی باشند؛ ایران آنگاه سربلند است که زنان ایرانی در خانه، محیط کار و در جامعه سربلند و مورد احترام و دارای فرصت رشد باشند و قانون نیز پشتیبان آن‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب نهایی قانونی برای ارتقای امنیت زنان، شاهد تحول جدی در میزان مشارکت فعال مادران و زنان ایرانی در پیشرفت و توسعه کشور و قدرتمند شدن خانواده ایرانی باشیم.

کد خبر 716722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.