پیگیری دغدغه دانشجویان علوم سیاسی در «اندیشکده دیپلماسی ملل»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علوم سیاسی ایران با اشاره به آغاز به کار فعالیت «اندیشکده دیپلماسی ملل» گفت: هدف ما این است که به دغدغه دانشجویان علوم سیاسی رسیدگی کنیم، از جمله اشتغال که یکی از دغدغه‌های مهم آنها است.

سیدمحمدعلی سیدحنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اولین نشست هم اندیشی رؤسای مؤسسات و انجمن‌های علمی علوم سیاسی کشور که به میزبانی اندیشکده دیپلماسی ملل اظهار کرد: این سلسله نشست‌ها با هدف بررسی چالش‌ها و معضلات و چشم‌انداز علوم سیاسی در ایران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به روز ۲۸ آذر که با عنوان روز علوم سیاسی نامگذاری شده است، تصریح کرد: از میان ۴۰ انجمن عضو اتحادیه، ۲۵ انجمن با برگزاری ویژه برنامه‌های علمی و تقدیر از برترین‌های مقطع خود در جامعه علوم سیاسی کشور، این روز را گرامی داشتند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علوم سیاسی ایران در خصوص فعالیت اتحادیه ابراز کرد: فعالیت ما از شهریورماه سال گذشته آغاز شد و با توجه به بحران‌هایی که در سال قبل با آنها مواجه بودیم، اتحادیه دچار فشارهایی از درون و بیرون شد؛ در این راستا از فعالیت برخی انجمن‌ها و اتحادیه‌ها جلوگیری شد و دبیر و شورای مرکزی آنها دچار مشکلات قضائی و کیفری شدند.

وی ادامه داد: این اتحادیه دو محور را سرلوحه کار خود قرار داده است یکی کار علمی و پیاده کردن منطق علمی و تخصص گرایی به دور از سیاست زدگی و دیگری بین‌المللی سازی است که در این زمینه باید به کنشگری قوی در عرصه ملی و بین‌المللی تبدیل شویم.

سیدحنایی با تاکید بر اینکه افتخار داریم در عرصه ملی و بین‌المللی تأثیرگذار باشیم، گفت: در پنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی حرکت توانستیم به عنوان اتحادیه برتر در حوزه علوم انسانی معرفی شویم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی دیپلماسی «ایران تمدنی ماندگار» در تیرماه سال جاری توسط این اتحادیه ابراز کرد: ایده برگزاری این کنگره از دیپلماسی عمومی گرفته شد که سال‌ها در کشور مغفول مانده بود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علوم سیاسی ایران با بیان اینکه به دلیل اتفاقات گذشته دیپلماسی کشور دچار چالش شده بود، اذعان کرد: بعد از مدت‌ها برای اولین بار بود که در قالب چنین کنگره‌ای تعدادی از سفرای کشورهای جهان با حضور در دانشگاه با اساتید به بحث و گفت‌وگو پرداختند و از وجود چنین فضایی در دانشگاه‌های ایران تعجب کردند.

وی تاکید کرد: این کنگره مورد استقبال جامعه علمی ایران و سفرا و دیپلمات‌های خارجی قرار گرفت و نتایج و دستاوردهای بسیاری برای اتاق بازرگانی اصفهان، شهرداری اصفهان و حتی وزارت امور خارجه ایران داشت.

سیدحنایی ادامه داد: تصمیم داریم اندیشکده دیپلماسی ملل را ایجاد کنیم که استمرار برگزاری کنگره دیپلماسی در زمینه‌های شهری، فنی، ورزشی، آب و ملل اسلامی یکی از برنامه‌های آن است؛ با این کار می‌توان بحث توانمندسازی دانشجویان را پیگیری کرده و کادرسازی کنیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علوم سیاسی ایران خاطر نشان کرد: هدف ما این است که به دغدغه دانشجویان علوم سیاسی رسیدگی کنیم، از جمله اشتغال که یکی از دغدغه‌های مهم آنها است؛ از این رو در کارگروه ویژه اشتغال قصد داریم توانمندسازی دانشجویان علوم سیاسی را دنبال کنیم.

کد خبر 716542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.