صدور بیش از ۷ هزار بیمه آتش‌سوزی منزل برای اصفهانی‌ها با «اصپاک»

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: شهروندان از طرح اصپاک به‌خوبی استقبال کردند، به‌طوری که تا پایان آذر سال جاری برای حدود هفت هزار منزل مسکونی بیمه‌نامه آتش‌سوزی صادر شده است و هر روز بر شمار آن‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا ساکتی اظهار کرد: طرح اصپاک در راستای هوشمندسازی خدمات شهرداری اصفهان و برای تشویق و ترغیب شهروندان در تحویل پسماندهای خشک به پیمانکاران شهرداری اجرا شده است، اما جمع‌آوری سنتی نیز همچنان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۷۵ تن پسماند خشک در شهر اصفهان توسط ۷۲ ایستگاه بازیافت و نیز خودروهای پیمانکاران شهرداری جمع‌آوری می‌شود، افزود: برآورد می‌شود مردم یک‌سوم این نوع پسماندها را به پیمانکار شهرداری تحویل می‌دهند و دوسوم دیگر به دوره‌گردها و دیگر افراد تحویل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه فرهنگ تفکیک پسماندها در مبدا در میان بیش از ۹۰ درصد مردم اصفهان نهادینه شده است، گفت: مشکل ما تفکیک در مبدا نیست، بلکه با چالش تحویل در مبدا روبه‌رو هستیم، به‌نحوی که بخش زیادی از پسماندهای خشک به مجموعه‌ها و انبارها و خودروهای غیرمجاز تحویل می‌شود که مشکلات زیاد زیست‌محیطی و بهداشتی برای شهر و شهروندان به وجود می‌آورد.

ساکتی تاکید کرد: اگر شهروندان تمام پسماندهای خشک خود را به پیمانکار شهرداری تحویل دهند، شهرداری می‌تواند خدمات خود به شهروندان در ازای دریافت پسماندها را افزایش دهد و یکی از دلایلی که شهرداری نتوانسته است خدمات مطلوبی به شهروندان در ازای دریافت پسماندها ارائه دهد ناشی از هزینه‌های زیاد جمع‌آوری پسماندها است.

صدور بیمه آتش‌سوزی با تحویل پسماند خشک

ساکتی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در صدد است با ارائه بسته‌های تشویقی از طریق نرم‌افزار اصپاک مردم را ترغیب کند که تمام پسماندهای خشک خود را تحویل پیمانکار شهرداری دهند، اظهار کرد: گام نخست این طرح با بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی در ازای تحویل سالانه ۲۵ کیلوگرم پسماند خشک اجرا شده است.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند با تحویل ۲۵ کیلوگرم پسماند خشک در سال به ایستگاه‌های بازیافت یا سامانه هوشمند دریافت پسماند خشک (اصپاک)، منزل مسکونی خود را تا سقف یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیمه آتش‌سوزی کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان از این طرح به‌خوبی استقبال کردند به‌طوری که تا پایان آذر سال جاری برای حدود هفت هزار منزل مسکونی بیمه‌نامه آتش‌سوزی صادر شده است و هر روز بر شمار آن‌ها افزوده می‌شود، گفت: امیدواریم هیچ فردی مشمول دریافت خسارت بیمه آتش‌سوزی نشود، اما این بیمه می‌تواند هزینه یک آتش‌سوزی را جبران کند، به‌نحوی که یکی از شهروندانی که منزل خود را با تحویل این حجم پسماند تحت پوشش بیمه قرار داده بود خانه وی دچار آتش‌سوزی شد و خسارت از بیمه دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌هایی که شهرداری اصفهان برای جمع‌آوری پسماندها پرداخت می‌کند بیش از درآمدها بوده است، به‌نحوی که در حال حاضر هزینه تمام‌شده جمع‌آوری ۲۵ کیلوگرم پسماند خشک برای شهرداری حدود ۵۰ هزار تومان است، افزود: با ارائه مشوق‌ها، مردم بیشتر ترغیب می‌شوند پسماندهای خشک خود را به جای تحویل به دوره‌گردها و دیگر افراد، به پیمانکار شهرداری تحویل دهند.

ساکتی با بیان اینکه شهرداری اصفهان برای تشویق بیشتر شهروندان در تحویل پسماندهای خشک در گام نخست، طرح صدور بیمه آتش سوزی را با تحویل ۲۵ کیلو پسماند خشک در سال آغاز کرد و در ادامه به افزایش ارائه خدمات به نرم‌افزار اصپاک افزوده است، گفت: بیمه حوادث یکی از جدیدترین خدماتی است که با دریافت ۴۰ سکه در نرم‌افزار اصپاک، برای دو نفر صادر می‌شود، همچنین خدماتی شامل تخفیف خرید اینترنتی از فروشگاه‌ها و امکان خرج کردن امتیازهای دریافتی حاصل از تحویل پسماند خشک برای امور خیریه و بیماران سرطانی نیز وجود دارد.

ساکتی افزود: شهروندان با مراجعه به سامانه «اصفهان من» به نشانی app.isfahan.ir یا وبگاه اصپاک به نشانی isfpak.com می‌توانند از یکم دی تا سی‌ام بهمن نیز با تحویل ۱۰ کیلوگرم پسماند خشک و کسب یک امتیاز در قرعه‌کشی ۱۰ دستگاه دوچرخه شرکت کنند.

کد خبر 716450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.