جزئیات نحوه فعالیت مدارس تهران فردا دوشنبه ۱۱ دی

طبق اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوا، تمام مدارس تهران فردا دوشنبه دایر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران که بعد از ظهر امروز _یکشنبه دهم دی_ تشکیل جلسه داد، تمام مقاطع تحصیلی کلانشهر و شهرهای استان تهران فردا _دوشنبه یازدهم دی_ دایر است و فعالیت‌های آموزشی به صورت حضوری انجام خواهد شد.

براساس داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور در حال حاضر هوای پاکدشت، قرچک، دماوند، پردیس و لواسان در استان تهران قرمز و باقرشهر و ملارد نارنجی است. هوای کلانشهر تهران نیز با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۶ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

از ابتدای سال جاری تا امروز در تهران ۹ روز هوای پاک، ۱۸۸ روز هوای قابل قبول، ۷۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰ روز هوای ناسالم در روزشمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

میر محمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار کرد: با توجه به تشدید و استمرار آلودگی و پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا مجوزهای روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری تهران از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ تا روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ صادر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد تمام فعالیت‌های کارخانجات تولید سیمان با ۵۰ درصد ظرفیت صورت پذیرد، گفت: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی گردند و شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام نماید.

غراوی ادامه داد: پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل روئت دارند، جلوگیری نمایند.

معاون استاندار تهران ضمن اعلام ممنوعیت فعالیت ورزشی مدارس در کلیه مقاطع در محیط‌های باز از مردم خواست تا از انجام فعالیت‌های ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط‌های باز خودداری نمایند.

غراوی در ادامه گفت: مقرر شد جلوگیری از تردد وسایل حمل و نقل عمومی که آلایندگی قابل رؤیت دارند اعم از مینی‌بوس، اتوبوس، ون و تاکسی از محل توقف گاه اتوبوس‌های شرکت واحد و پایانه‌های مسافربری توسط شهرداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی کلیه دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن، اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (N95) توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلب و تنفسی، زنان باردار و …)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها و غیره که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

غراوی تاکید کرد: پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

معاون استاندار افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تأمین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضروری است، اقدام کند.

غراوی گفت: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان، جهت جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال نمایند؛ همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام کند.

وی در پایان از اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام کند.

کد خبر 716218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متوسطه اول بدبخت IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    42 9
    یعنی چی مدارس دایر است چرا واقعااااااااا؟ برو بیرون ببین هوا چه وضعیتیه. انقد هوای تهران آلوده اس که آدم میره بیرون نفسش میگیره مدارس همه ی مقاطع تحصیلی رو تعطیل کنیدددددد
    • خرخون موفق IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      0 2
      ماسک بزن و غر نزن
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      0 0
      انگار بچه‌ها دارن جای مامانا پیام میذارن😁
  • ناشناس IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    38 9
    ای کاش شما جایی ما بودین که تو این هوا آلوده کی جرعت داره بره مدرسه ۱_از سرما یخ می‌زنیم ۲-چشمون میسوزه ۳-همه چی زرد دیده میشه خیلی بدین که به فکر بچها نیستین 😡
    • خرخون موفق IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      10 21
      عزیزم یه چیزی بپوش سردت نمیشه، ماسک بزن و برو مدرسه.. بهونه های الکی نیار و غر هم نزن.. آفرین..
  • امیرعبی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    34 4
    اینهمه آلوده است چرا تعطیل نمی کنید
  • ایلیا شجاعادی IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 4
    فردا مدارس ابتدایی تهران حضوری
  • ناشناس IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    27 4
    تو رو خدا تعطیل کنین هوا خیلی الودس
    • نمی دونم IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      1 12
      همه دعا کنید فردا مدرسه بازشه
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    1 3
    جلسه لازم نبود تشکیل بدن .از استادان دانشگاه کمک بگیرید برای رفع آلودگی هوا. شعار ندهید ک مازوت و فیلر ممنوعه در نیروگاه‌ها.واقعن ممنوع باشه.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    2 3
    راهنمایی ها رو لطفا تعطیل کنید
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    8 1
    تو خدا مدارس تعطیل کنیدبچه هامون مریض شدن
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    8 4
    بچه من هر وقت از مدرسه میاد از آلودگی هوا سردرد داره
  • Shrabnjary061@gmail.com IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    7 3
    چرا تعطیل نمی‌کنید مدرسهارو آدم بچهاشون و میبره مدرسه آدم نفسش میگیره چشمها میسوزه
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    8 2
    چرامدارس راتعطیل نمی‌کنید فکرجون مردم وبچه هانیستید رفتم دکتربه حالت خفگی افتادم چراانقدراذیت میکنید
  • رها IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    7 3
    دستگاه‌های شما خرابه، شاخص آلودگی 200 رو هم رعد کرده به فکر بچه های مردم باشید.
  • سعید IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    5 3
    هوای تهران ناسالم همیجوریش سرما خوردگی داره جون بچه هارو میگیره بدنشونو ضعیف کرده اینم شما دارین اضافه میکنید من بزرگسال تمام چشمم داره میسوزه قرمز شده خجالت نمیکشید بچه ها ابتداین اینده کشور دست اینهاس چرا این کارو میکنید
  • محمد IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    2 3
    مسئولین محترم جهت رفع آلودگی هوا بجز خودروهای سنگین که شبانه فعالیت می‌نمایند کارگاه هایی در حاشیه تهران بخصوص هوالی کهریزک و باقرشهر و شهرهای اطراف تهران وجود دارد که اکثرا در اختیار اتباع خارجه میباشد که با فعالیتی که در درون کارگاه ها شبانه بدور از چشم مردم شاید هرکدام 100 برابر یک کامیون دود در هوا پخش می‌کنند که شبانه با آتش زدن سیم های برق روکشد ار ضایعاتی جمع آوری شده برای بدست آوردن سیم مسی و آلمینیومی اقدام به آتش زدن این سیم ها می نمایند و بجز دود بوهای بدی از سوختن لاستیک‌ها که واقعا برای سلامتی مضر هستند در هوا پخش می‌نمایند. خواهشمندم چاره ای برای این معضل در نظر بگیرید و قانون بازدارنده ای تصویب شود تا کسی جرعت آتش زدن پلاستیک‌ها رو نداشته باشد و ازسوی معتادین برای بدست آوردن مقداری سیم در داخل لاستیک‌های فرسوده رها شده با آتش زدن لاستیک کلی دود و مواد مضر در هوا پخش می‌کنند ومتاسفانه هیچ ارگانی برای برخورد با این افراد نیست. شبانه اگر در جاده امام رضا به سمت کهریزک سری بزنید متوجه دود وآلودگی خواهید شد که از درون چهار دیواری های اطراف کهریزک به چشم می‌خورد.
  • فرشته GB ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    3 2
    بچه من آلرژی شدید داره از در خونه که می‌ره بیرون چشم بینی میسوزه خارش شدید سرفه آخه دیدن این روزها برام پر از درد شده
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    2 2
    ب فکر بچه های طفل معصوم باشین بابا اینا اسیب میبینن
  • ناشناس IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    5 3
    لا اقل سه شنبه چهارشنبه رو تعطیل کنید که عده ای ازین تهران خارج بشن بلکه یکم هوا بهتر بشه
  • ناشناس IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    8 2
    حداقل به کلاس نهمی ها هم تو امتحانات فرجه بدین بخدا ما تو یه روز سه فصل شیمی دو فصل فیزیک و یک فصل زمین رو با استرس خوندیم فرداش هم ادبیات ۹ درس رو امتحان داشتیم واقعا چه گناهی کردیمکاشکی یخورده به فکر این باشید که با این تصمیمات همون دانش آموزان درسخون هم چقدر استرس می‌کشه تو رو خدا وضع مدارس و معلم ها رو درست کنید با تشکر
  • عاشق مدرسه IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    1 0
    نه نه نه نه تعطیل نکنید من عاشق مدرسه ام هرکی میگه تعطیل کنید نه دروغ میگه خوب مدرسه نره