آشنایی با پرده زبرا و مزایا و معایب آن

امروز پرده زبرا یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین نمونه‌های طراحی‌شده در بازار محسوب می‌‏‎شود. در این روزها با توجه به اهمیت نورگیربودن فضای خانه، نیاز است نوع پرده مناسبی براساس این موضوع انتخاب شود. انواع نمونه‎‌های زبرا بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید برای رسیدن به هدف خود انتخاب کنید.

دقت داشته باشید، چنین محصولاتی خود در انواع مختلفی طراحی می‌شود که هرکدام ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارد. در ادامه مقاله قصد داریم علاوه‎بر بررسی مزایا و معایب این نوع محصول، ویژگی‌های مختلف آن را با سایر نمونه‌های موجود در بازار نظیر پرده شید و کرکره‌ای مقایسه کنیم.

طرح پرده زبرا چگونه است؟

زبرا نام دیگر گورخر بوده و علت نام‌گذاری چنین پرده‌ای، به‏‎‌دلیل شباهت طراحی آن با خطوط روی بدن این حیوان است. در واقع، پرده زبرا از خطوط راه‏راه متعددی تشکیل شده که به‌‏صورت یک‌درمیان، رنگی و بدون رنگ است.

وجود خطوط متعدد این‌چنینی در پرده‌های زبرا، سبب می‌شود تا خانه و فضای اتاق از نورگیری بسیار خوبی برخوردار باشد. در واقع نور خورشید می‌تواند از میان خطوط بدون رنگ به‏ راحتی عبور و فضای اتاق را به‏‬ خوبی روشن کند.

تفاوت پرده کرکره‌ای و زبرا در چیست؟

آشنایی با پرده زبرا و مزایا و معایب آن

پرده کرکره‌ای و زبرا شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارد و به همین دلیل، خیلی از افراد این ۲ را باهم اشتباه می‌گیرند. هر ۲ نمونه، معمولاً به‌‎صورت عمودی قابل حرکت و تنظیم است. اما تفاوت اصلی آن‌ها، در این است که امکان تنظیم تیغه‌های افقی در نوع کرکره‌ای وجود دارد.

در واقع شما می‌توانید به‬ ‎کمک اهرم تعبیه‎شده برای آن، به‬ ‏راحتی علاوه‬ ‏بر تنظیم ارتفاع عمودی، میزان نورگیری اتاق را با تغییر حالت‌های تیغه‌های افقی کم‏وزیاد کنید. این را درنظر داشته باشید که نمونه‌های کرکره‌ای خلاف پرده زبرا، به‎ صورت یک‌درمیان از خطوط رنگی و بدون رنگ برخوردار نیست.

کاربرد هریک از این ۲ نوع پرده باهم متفاوت است. از نمونه کرکره‌ای با توجه به ظاهر نسبتاً رسمی که دارد، امروز بیشتر برای سازمان‌ها و فضاهای اداری استفاده می‌شود. این در حالی است که از پرده‌های زبرا می‌توان در خانه و سایر فضاها استفاده کرد.

پرده‌های زبرا معمولاً در تنوع بالاتری به بازار عرضه می‌شود. این موضوع به‏‌دلیل تنوع بسیار زیادی است که در پارچه‌های به‌‎کاررفته در آن وجود دارد. به همین دلیل، امروز این نمونه از پرده در بازار حجم تقاضای بسیار زیادی داشته و جزء انواع پرفروش است.

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که این ۲ نمونه پرده با یکدیگر دارد، مقاومت و دوام آن‌ها است. معمولاً با توجه به اینکه پارچه‌های باکیفیت و درجه‏یکی برای طراحی نمونه پرده‌های زبرا استفاده می‌شود، می‌توان انتظار دوام و مقاومت بالاتری نسبت به نوع کرکره‌ای داشت.

به‌‏علاوه، ‏ اهرم‌های تنظیم پرده‌های زبرا نسبت به نمونه کرکره‌ای، تحت فشار کم‌تری قرار دارد. همین موضوع سبب می‌شود میزان استهلاک پرده‌های زبرا در طول زمان کم‌تر باشد و بتوانید برای مدت طولانی‌تری از چنین نمونه‌ای استفاده کنید.

تفاوت پرده زبرا و شید

یکی دیگر از نمونه‌های موجود در بازار، می‌تواند به پرده شید اشاره کرد. این نوع محصول نیز گاهی اوقات با توجه به شباهت‌های ظاهری خود با پرده زبرا، با آن اشتباه گرفته می‌شود. این در حالی است که هر ۲ تفاوت‌های بسیار زیادی باهم دارد.

اینکه بگوییم بین این ۲ نمونه کدام، گزینه بهتری برای شما است، بسته به عوامل مختلف متفاوت خواهد بود. به ‎عنوان مثال، پارچه‌هایی که برای پرده‌های شید مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسبت به نمونه زبرا تخصصی‌تر محسوب می‌شود.

بااین‏‎حال، اگر بخواهیم این ۲ نوع را ازنظر تنوع در طرح و رنگ پارچه با یکدیگر مقایسه کنیم، پرده زبرا گزینه بهتری خواهد بود. در واقع طرح‌هایی که برای پرده‌های شید درنظر گرفته می‌شود، نسبت به نمونه دیگر ساده‌تر و مینیمال‌تر است.

نمونه زبرا معمولاً چنین قابلیتی را دارد که برای طرح‌های مختلف آن، امکان سایه‌‏روشن‬ ‏شدن را اضافه کرد. این در حالی است که انواع پرده شید از چنین امکانی برخوردار نیست. علاوه‏بر تمامی این‌ها، نمونه شید خلاف انواع زبرا قابلیت طراحی به ‏صورت ۲ لایه را دارد. به‏‌علاوه، جنس پارچه آن به‌گونه‌ای است که به‌راحتی کثیف نمی‌شود.

پرده‏ زبرا چه مزایایی دارد؟

آشنایی با پرده زبرا و مزایا و معایب آن

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که می‌توان برای انواع پرده‌های زبرا درنظر گرفت، این خواهد بود که کارکردن با چنین نمونه‌ای بسیار آسان است. به‏‌علاوه، این امکان برای شما فراهم می‌شود تا در هر زمان که مایل باشید، بتوانید از نور خورشید برخوردار شوید.

یکی دیگر از مزایایی که می‌توان برای پرده‌های زبرا بیان کرد، ظاهر بسیار شیک و زیبای آن‌ها است. با توجه به طرح‌های متنوعی که این نوع پرده در بازار دارد، می‌‎توان از آن برای دکوراسیون‌های مدرن امروزی استفاده کرد. علاوه‎ بر این، امکان به‎‌کارگیری چنین نمونه‌ای در سایر محیط‌ها وجود دارد.

در این روزها، چنین امکانی نیز برای شما فراهم شده است تا چنین محصولی را برای خود سفارشی کنید. در واقع شما می‌توانید علاوه‌‏بر انتخاب طرح و رنگ، تصویر دلخواه خود را روی آن چاپ کنید. به‌‏‎عنوان مثال، شما می‌توانید این ویژگی را برای پرده‌های اتاق فرزندان خود به‏‌کار بگیرید.

پرده‌های زبرا چه معایبی دارد؟

جنس پارچه‌هایی که برای پرده‌های زبرا مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌گونه‌ای است که کم‌تر دچار آلودگی می‌شود. به همین دلیل، کم‌تر نیاز خواهید داشت برای شست‏وشوی آن اقدام کنید. بااین‌حال، درصورتی‌که بخواهید برای چنین کاری اقدام کنید، شست‏و‏شوی آن دشوار خواهد بود.

یکی از دلایلی که سبب می‌شود شست‎‏وشوی این پرده نسبت به سایر نمونه‌ها سخت‌تر باشد، نصب مجدد دشوار آن است. با توجه به این موضوع، درصورتی‌که برای منزل خود چنین پرده‌ای را به‏‌کار گرفته‌اید، حتماً هر هفته برای تمیزکردن آن اقدام کنید.

جمع‬ ‏بندی

در این مقاله به‏‌طور کامل ویژگی‌های پرده زبرا را بررسی کردیم. همچنین، به این موضوع اشاره شد که نمونه زبرا نسبت به نوع کرکره‌ای و شید، از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار است. به‏‌عنوان مثال، کاربرد چنین پرده‌هایی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به‎‌علاوه، تنوع رنگ و طرح نمونه‌های کرکره‌ای و شید کم‌تر است.

دقت داشته باشید، انواع پرده‌های زبرا معمولاً از مقاومت و دوام بسیار خوبی هم برخوردار است. بااین‌‏حال، هنگام خرید باید به کیفیت آن توجه کنید. دیجی پارکت یکی از بهترین فروشگاه‌هایی است که در زمینه فروش محصولات دکوراسیون داخلی و انواع مختلف پرده فعالیت دارد. شما می‌توانید با مراجعه به وب‏‏سایت رسمی آن، به‌‏راحتی طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را مشاهده و برای خرید چنین محصولاتی اقدام کنید.

کد خبر 716205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.