فرهنگ سازی عامل مهمی در کاهش سوانح جاده‌ای است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استان چهار محال و بختیاری گفت: علاوه بر مشکلات و موانع جاده‌ای، فرهنگ‌سازی نیز عامل مهمی است که باعث کاهش سوانح جاده‌ای می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهار محال و بختیاری، علی حیدری گوجانی امروز- نهم دی‌ماه- در یازدهمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرای ایمنی حمل و نقل استان اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار تصادفات اخیر، علاوه بر عوامل جاده‌ای عوامل انسانی نیز موجب تصادفات است.

وی ضمن اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر محور شهرکرد فرخشهر جز پرترددترین جاده‌های استان بوده است، ادامه داد: تردد ماشین‌های شوتی و یا کامیون‌هایی که در خطوط سبقت تردد می‌کنند و مانع از عبور خودروهای سواری می‌شوند تخلف می‌کنند و موجب تصادفات جاده‌ای می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استان چهار محال و بختیاری ادامه داد: گاهی‌مواقع حتی در جاده‌های بدون عیب و نقص نیز سوانح رانندگی رخ می‌دهد که منجر به کشته شدن افراد می‌شود.

حیدری گوجانی تصریح کرد: با کمک صدا و سیما و حتی رسانه‌های مجازی می‌توان فرهنگ‌سازی کرد تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و غیره مانع از بروز سوانح دل‌خراش رانندگی شد، همچنین عوامل انسانی منجر به تصادفات رانندگی را کاهش داد.

وی با بیان اینکه دوربین‌های ثبت تخلفات در برخی محورهای جاده‌ای نصب شده است، افزود: با توجه به اینکه وجود دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها باید به مردم اطلاع رسانی شود، از صدا و سیما درخواست اطلاع رسانی و زمینه فرهنگ سازی در این زمینه را داریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهار محال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه ادارات مختلف از جمله راه و شهرسازی و پلیس راه اقدامات لازم را در کاهش تصادفات انجام می‌دهند خواستار دقت عمل بیشتر آنها برای کاهش آمار تصادفی و سوانح جاده‌ای هستیم.

کد خبر 716023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.