تبیین و روشنگری وقایع حماسه ۹ دی برای نسل جوان ضرورت دارد

رئیس دیوان عالی کشور حماسه ۹ دی را یکی از سرفصل‌های مهم و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: تبیین و روشنگری این وقایع برای نسل جوان امروز ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونان با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار کرد: به فرموده رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، حماسه عظیم نهم دی سال ۱۳۸۸ حجت را بر همه تمام کرد و در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ماندگار شد.

وی با بیان اینکه حضور مردم در حماسه ۹ دی با بصیرت همراه بود، افزود: بصیرت ویژگی بارز حماسه ۹ دی است، بصیرتی که رهبر معظم انقلاب در مورد آن فرمودند: «بصیرت این است که انسان حقایق و نقاط ضعف و قوت خودش و دشمن را درک کند، جایگاه خود، کشور، ملت، منطق انقلاب و جایگاه خط و صراط مستقیمی را که امام در کشور ترسیم کرد، بداند. این بصیرت است.»

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به جریان حکمیت در زمان امیرالمومنین (ع) و سرشکستگی برخی از اصحاب آن حضرت اظهار داشت: بصیرت عنصر ضروری در ولایتمداری است و در فضای غبارآلود و تاریک فتنه باید با چراغ ولایت از پرتگاه‌ها به سلامت عبور کرد.

وی اضافه کرد: حوادث صدر اسلام به ویژه اتفاقات بعد از رحلت نبی مکرم اسلام در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز تکرار شد و عبرت‌آموزی، تبیین و روشنگری این وقایع برای نسل جوان امروز ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام منتظری حماسه ۹ دی را یکی از سرفصل‌های مهم و تاریخ ساز انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: تبیین ابعاد گوناگون حماسه غرور آفرین ۹ دی، بررسی علل و چرایی آن برای نسل‌های امروز و فردای ایران اسلامی ضرورت دارد.

کد خبر 715869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.