گره ژیمناستیک هر روز کورتر از دیروز / چرا رئیس سابق برنگشت؟

با وجود اینکه قرار بود پس از کش‌وقوس فراوان فدراسیون ژیمناستیک به زهرا اینچه‌درگاهی تحویل داده شود، اما او بدون ابلاغ حکم، مسئولیت را نپذیرفت و فدراسیون هم بلاتکلیف ماند. بازگشتی که گره ژیمناستیک را کورتر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با وجود اینکه هفته گذشته آرش فرهادیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی اعلام کرد که قرار است تغییراتی در فدراسیون ژیمناستیک رخ دهد و زهرا اینچه‌درگاهی به عنوان رئیس سابق این فدراسیون به عنوان سرپرست معرفی شود، اما در جلسه تودیع و معارفه که در تاریخ ۲۷ آذرماه انجام شد، اینچه‌درگاهی سرپرستی فدراسیون را به دلیل اینکه ابلاغی از سوی وزیر ورزش و جوانان برای او صادر نشده بود، نپذیرفت و فدراسیون باز هم در شرایط بلاتکلیف قرار گرفت.

انتخابات پرحاشیه فدراسیون ژیمناستیک در اسفندماه سال ۱۴۰۱ برگزار و عابد حقدادی به عنوان رئیس انتخاب شد، در جریان مجمع انتخاباتی به دلیل اینکه تأیید صلاحیت اینچه‌درگاهی صادر نشده بود او مجبور به ترک جلسه شد، به دنبال او عده‌ای از طرفدارانش هم مجمع را ترک کردند و همین موضوع موجب شد تا نماینده فدراسیون جهانی به فدراسیون جهانی اتفاقات را گزارش دهد. در نهایت فدراسیون جهانی هم با توجه به اتفاقات پیش آمده، ریاست حقدادی در فدراسیون را قبول نکرد و همچنان اینچه‌درگاهی را به عنوان رئیس فدراسیون قبول داشت.

دوره ریاست حقدادی در فدراسیون ژیمناستیک هم با حواشی زیادی روبه‌رو بود، در اختیار نداشتن ایمیل‌های فدراسیون، به رسمیت نشناختن او به عنوان رئیس فدراسیون از سوی فدراسیون جهانی باعث شده بود برخی ورزشکاران برای حضور در مسابقات بین‌المللی با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند و حتی برخی از ورزشکاران از حضور در برخی رقابت‌ها بازماندند. در نهایت پس از ۹ ماه کشمکش، برای اینکه فدراسیون ژیمناستیک با خطر تعلیق مواجه نشود ریاست حقدادی در فدراسیون ژیمناستیک ملغی شد و قرار بود سرپرستی این فدراسیون هم به اینچه‌درگاهی سپرده شود.

تمایل اینچه‌درگاهی برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون و ابلاغ نشدن حکم از سوی وزیر ورزش و جوانان به یک گره کور بدل شده است، به‌طوری که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در حل آن عاجز مانده‌اند.

آرش فرهادیان درباره موضوع پیچیده فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: «بحث این فدراسیون کمی پیچیده است. در کشورمان انتخاباتی برگزار و یک نفر از سوی مجمع رئیس شد. وزیر وقت هم ابلاغ رئیس منتخب مجمع را داد. بعداً عنوان شد که فدراسیون جهانی نسبت به رئیس قبلی نظر مساعد دارد. البته در این باره به‌طور صریح و واضح اشاره نشد و در یکی دو مکاتبه با کمیته المپیک به صورت تلویحی اشاره شده بود.

قرار بود در هفته قبل بر اساس نظر جهانی و به دلیل حمایت از این رشته در کشور، اینچه‌درگاهی بیاید و مسئولیت سرپرستی را بر عهده بگیرد تا انتخابات برگزار شود، ولی او با توجه به اینکه ابلاغی از سوی وزارت به او داده نشده، از تحویل گرفتن فدراسیون امتناع کرد و وضعیت به این شکل باقی ماند.

صحبت ما این است که اگر فدراسیون جهانی قبول دارد که اینچه‌درگاهی به عنوان رئیس باید به مسئولیتش در فدراسیون ادامه بدهد، پس نیازی به ابلاغ مجدد ندارد، چون مسئولیت او در یکی دو سال اخیر به پایان رسیده و اگر قرار باشد که ابلاغ داخلی دریافت کند، باید بر اساس یک قاعده و ضابطه باشد و بدون رعایت آن ضوابط صدور ابلاغ منطقی نیست. ان‌شاءالله این مشکل هم با درایت وزیر حل خواهد شد.»

حالا اینچه‌درگاهی در جلسه تودیع و معارفه، بدون ابلاغ حکم مسئولیت فدراسیون را برعهده نگرفت و از طرف دیگر با توجه به اینکه به همین دلیل حکم سرپرستی هم برای او صادر نکرده است. با این شرایط به نظر می‌رسد اینچه‌درگاهی باید بپذیرد به عنوان نامزد پست ریاست برای انتخابات ثبت‌نام نکند تا حکم سرپرستی برای او صادر شود یا اینکه اگر قرار باشد حکم سرپرستی برای او صادر شود و قصد شرکت در انتخابات فدراسیون را هم دارد باید از سمت سرپرستی استعفا دهد.

البته عنوان شده در هفته جاری جلسه‌ای برگزار خواهد شد و حکم ابلاغ سرپرستی از سوی وزیر ورزش و جوانان برای اینچه‌درگاهی صادر خواهد شد تا انتخابات این فدراسیون هرچه سریع‌تر برگزار شود، البته اینکه اینچه‌درگاهی با وجود حکم سرپرستی برای پست ریاست نامزد می‌شود یا خیر، موضوعی است که می‌تواند دوباره چالش‌های را به همراه بیاورد.

منبع: مهر

کد خبر 715800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.