جاسوسان موساد در صف دار مجازات

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه نهم دی ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پروژه انزوای ایران را شکست دادیم» به سخنرانی رئیس جمهور در اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پرداخت و نوشت: پنجشنبه گذشته رئیس‌جمهور راهی قم شد تا در «سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» حضور یابد. سخنرانی آیت‌الله رئیسی در جمع اعضای جامعه مدرسین و علمای بلاد، محورهای مختلفی داشت؛ محورهایی که رویکردهای دولت مردمی، از حوزه گفتمانی تا دستاوردهای عملی اقتصادی را در بر می‌گرفت. بر اساس این سخنان، می‌توان رویکرد دولت آیت‌الله رئیسی را جبران عقب‌ماندگی‌های کشور توصیف کرد؛ هم عقب‌ماندگی‌های اقتصادی ناشی از یک دهه تعطیلی اقتصاد و هم عقب‌ماندگی‌های گفتمانی ناشی از غفلت از گفتمان‌های انقلاب اسلامی.

رئیس‌جمهور در این سخنرانی اظهار کرد: ما از ابتدای شروع به کار دولت به‌رغم تردیدافکنی‌های بسیار، ایجاد تنگناهای اقتصادی از سوی دشمنان و جنگ ترکیبی و همچنین مواجهه با کمبودها و کاستی‌های به ارث رسیده برای دولت از دهه گذشته که به درستی دهه تعطیلی نامیده می‌شد، کار را شروع کردیم، اما با اتکای به خدای متعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کم‌نظیر کشور و مشارکت مردم، در این مدت توانستیم بر بسیاری از مشکلات غلبه کنیم و با اقدامات انجام شده نیز حتماً تورم کاهشی خواهد شد.

جاسوسان موساد در صف دار مجازات

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «هاآرتص: سرنوشت اسرائیل در دستان سید حسن نصرالله است» نوشت: به نظر می‌رسد که فشارهای حزب‌الله لبنان به جایی رسیده است که روزنامه عبری‌زبان هاآرتص نوشته است، نهاد سیاسی رژیم صهیونیستی با نگرانی به سمت جبهه شمالی می‌نگرند به طوری که وضعیت به صورت روزافزون به یک جنگ فراگیر اشاره دارد. این روزنامه عبری‌زبان همچنین نوشت: «در حال حاضر این حزب‌الله است که تصمیم می‌گیرد اسرائیل به کجا برود.» هاآرتص فاش کرد، در شرایط فعلی به تصمیمات و اقدامات حزب‌الله به عنوان ابزاری اساسی و اصلی در ایجاد مسیر آینده اسرائیل نگاه می‌شود. آن طور که ایسنا گزارش کرده است، طبق نوشته این روزنامه، نتانیاهو که با چالش‌های داخلی و بین‌المللی زیادی روبه‌رو شده است، اکنون دوران سختی را پشت سر می‌گذارد که می‌تواند میراث او را مشخص کند.

جاسوسان موساد در صف دار مجازات

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «جاسوسان موساد در صف دار مجازات» نوشت: جاسوسی برای موساد شاید ننگین‌ترین کاری باشد که یک انسان قرن بیست‌ویکمی می‌تواند داشته باشد. مثل مجری‌گری و خبرنگاری اینترنشنال و شبکه‌های توجیه‌کننده جنایات صهیونیست‌ها. در زمانه‌ای که اجماع جهانی علیه رذالت‌های اسرائیل است، کسی که در وطن اسلامی، پول می‌گیرد یا با اغراض کینه‌ورزی علیه نظام و حکومت، به کشور و ملتش خیانت می‌کند و برای بمبگذاری‌ها، خرابکاری‌ها و ترور دانشمندان به موساد گرا می‌دهد، سزاوار بدترین نام‌ها و سخت‌ترین مجازات است. دیروز چهار تن از این جاسوسان به دار مجازات آویخته شدند و با اشرافی که بر باقی جاسوسان که فعلاً در مرحله رصد قرار دارند هست، باید منتظر مجازات‌های بعدی باشیم و این شامل اراذل و اوباشی که برای تحرکات قومیتی و ناامنی منطقه‌ای مزدبگیر موساد شده‌اند هم می‌شود.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، دوم آبان ۱۴۰۱ بود که رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی خبر داد «۱۰ نفر از عوامل مرتبط با رژیم‌صهیونیستی که عمده اقدامات این افراد شناسایی نیروهای اطلاعاتی فعال در حوزه مبارزه با رژیم‌صهیونیستی بوده است با رصد اطلاعاتی دستگیر شدند.» به گفته عتباتی، اعضای این گروه با هدایت مستقیم افسران جاسوسی موساد اقدام به شناسایی نیروهایی که با بخش‌های امنیتی کشور همکاری داشتند، می‌کردند و با ربایش، تهدید و ضرب و شتم قصد تخلیه اطلاعاتی آن‌ها را داشتند.

جاسوسان موساد در صف دار مجازات

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود به مراسم تشییع پیکر شهید سیدرضی موسوی در تهران پرداخت و با تیتر «در راه قدس» نوشت: آئین تشییع پیکر پاک سردار شهید سیدرضی موسوی با حضور پرشور مردم قدرشناس پایتخت و برخی مسؤولان صبح روز پنجشنبه در میدان آئینی امام حسین (ع) برگزار شد. حاضران در این مراسم با در دست داشتن پلاکاردهایی از شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید سیدرضی موسوی، شعارهایی چون «لبیک یا حسین»، «مرگ بر صهیونیست»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «حیدر، حیدر»، «هرکه با آل‌علی در افتاد ور افتاد» سر می‌دادند. تشییع‌کنندگان همچنین پرچم‌های زردرنگی تحت عنوان «حریفتم» در دست داشتند. در تصاویری که شهید حاج‌قاسم و شهید سیدرضی موسوی در کنار هم حضور داشتند، عباراتی چون هم‌رفیق و شهیدان راه قدس درج شده بود. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی که سخنران این مراسم بود درباره شهید موسوی اظهار داشت: او صحابی باوفای آن فرمانده آسمانی، اسطوره جاودان و فراموش‌نشدنی تاریخ اسلام و ایران یعنی سپهبد شهید پاسدار حاج‌قاسم سلیمانی بود. او در ۴۵ سال زندگی جهادی خود این لباس را از تن در نیاورد و هرگز میدان جهاد را ترک نکرد. او از امیرمومنان (ع) این الهام را آموخته بود که هرکسی و هر قومی لباس جهاد را از تن به در کند ذلیل خواهد شد. او می‌دانست نباید دشمنان اسلام در عمق سرزمین حضور داشته باشند.

در نهایت ظهر روز پنجشنبه پس از برگزاری مراسم تشییع در میدان امام حسین (ع)، پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی در امامزاده صالح (ع) تجریش به خاک سپرده شد. در این مراسم سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز حضور داشت و حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای صبح روز پنجشنبه با حضور در کنار پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند.

جاسوسان موساد در صف دار مجازات

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود با تیتر «دشواری‌های زندگی آنلاین» نوشت: بیش از یک سال از تصمیماتی که آسیب سختی را به زندگی بخشی از ایرانیان وارد کرد، می‌گذرد و حالا از میان صحبت‌های جسته و گریخته مسئولان چنین برمی‌آید که رشته ایجاد محدودیت برای کاربران اینترنتی و پلتفرم‌ها سری درازتر از این حرف‌ها دارد. نمونه بارزش را در ماه گذشته و در خبری عجیب دیدیم که مدیرعامل یک پیام‌رسان ایرانی به دلیلی محتوای کاربرانش بازداشت شده است. اگرچه بعدها برخی نزدیکان به این پلتفرم‌ها ادعا کردند که بازداشت یک «بازی قرارگاهی» است؛ اما این ماجرا بار دیگر نشان داد که اگر لازم باشد حتی پلتفرم‌های داخلی هم که با حکایت‌های دولتی ایجاد شده‌اند، ممکن است تعطیل شوند. حتماً به خاطر دارید که چند سال پیش پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان کاربران ایرانی فیلتر شد و بعدها اعلام شد که در مقابل این مسدودسازی باید از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنیم. پیام‌رسان‌هایی که در همان زمان هم ادعا شد کمک‌های دولتی فراوانی دریافت کرده‌اند؛ اما با گذشت چند سال یکی از این پلتفرم‌ها قربانی این نگاه خاص به اینترنت و زندگی آنلاین ایرانی‌ها شد. شاید بزرگ‌ترین مسئله‌ای که در سال‌های اخیر دراین‌باره به آن اشاره شده، این است که بستن یک پلتفرم اساساً کار اشتباهی است؛ چراکه پلتفرم فقط یک بستر برای تولید محتوا، ارتباط یا تجارت است و اگر هر دستگاه دولتی با برخی محتواهای تولیدشده در این بستر مشکلی دارد، باید خطوط قانونی‌اش را در داخل آن پلتفرم و برای محتوای تولیدشده بکشد، نه اینکه در ابتدای ورودی پلتفرم بایستد و آن را مسدود کند.

مهم‌ترین چیزی که در سال‌های اخیر درباره فضای مجازی از دستگاه‌های دولتی می‌شنویم، این است که فضای مجازی نیاز به قانون‌گذاری دارد. در این مسیر قانون‌گذاری‌های متعددی هم انجام شده؛ اما نتیجه نهایی این است که همچنان دستگاه‌ها با این مسئله مشکل دارند و باز هم از لزوم قانون‌گذاری برای این فضا سخن می‌گویند.

جاسوسان موساد در صف دار مجازات

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «عایدی بورس از ثبات سیاسی» نوشت: «بنزین در ایران ارزان است، برق و گاز در ایران ارزان است، اینترنت در ایران ارزان است و…»، این جملات سال‌هاست در رسانه‌های کشور منتشر می‌شود و به دنبال آن افزایش قیمت کلید می‌خورد. افزایش قیمتی که به تعبیر برخی با اصطلاح «یارانه پنهان» توجیه می‌شود؛ اما افزایش مکرر بها نتوانسته است دره شکاف قیمت با نرخ‌های جهانی را پر کند. واقعیت آن است که تورم سنگین و ریزش مکرر ارزش پول علت اصلی این گرفتاری‌هاست و آنچه در ایران ارزان است، پول است؛ وگرنه شهروندان کشور با کار ارزان و دستمزد پایین، واقعاً هیچ کالایی را ارزان نمی‌خرند. گذشته از این، بررسی سابقه افزایش قیمت یک مورد کالا یعنی بنزین، نشان می‌دهد که درآمدهای حاصل از افزایش قیمت این حامل انرژی، غالباً صرف توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و بهبود وضعیت تولید نشده است و دولت‌ها افزایش درآمد حامل‌های انرژی را صرف ساختار عریض و طویل خود کرده‌اند؛ بنابراین هزینه ناکارآمدی سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و تکرار اشتباهات، از جیب شهروندان پرداخت شده است.

جاسوسان موساد در صف دار مجازات

کد خبر 715774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.