دشمن به دنبال آسیب به خانواده بود تا نسل بعد تعهد و باور به ارزش‌های انقلابی نداشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به موضوع فتنه ۸۸ و تحرکات دشمن اشاره کرد و گفت: باید برای ایمان، اعتقاد و باور ملت برنامه ریزی کنیم و اولین و بیشترین جایی که مورد حمله قرار گرفته است خانواده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز_ جمعه هشتم دی _ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به ابلاغ سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف اشاره و اظهار کرد: یکی از محوری‌ترین سیاست‌ها، سیاست‌های کلی خانواده است.

وی به موضوع فتنه ۸۸ و تحرکات دشمن اشاره کرد و افزود: باید برای ایمان، اعتقاد و باور ملت برنامه‌ریزی کنیم و اولین و بیشترین جایی که مورد حمله قرار گرفته است خانواده است. بنابراین از آن جهت که خانواده کانون پرورش بچه‌های متدین نسل بعدی است، دشمن به دنبال آسیب به خانواده بود تا نسل بعدی تقید، تعهد و باور به ارزش‌های انقلابی نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد: برادران و خواهران باید نسبت به تشکیل و تحکیم خانواده که سیاست کلی نظام را رهبری روی این موضوع قرار داده است با جدیت اقدام کنند.

آیت الله دژکام با اشاره به تصویب قانون مجلس با موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افزود: این قانون در سال ۱۴۰۰ مصوب شد و در اجرای آن باید باید سالانه برای آن بودجه گذاشته شود و روند بودجه‌گذاری ها در این قسمت‌ها نباید نزولی باشد.

وی تصریح کرد: باید بدانیم دشمن در این عرصه جنگ طولانی برای ما قرار داده است و دانسته است که نمی‌تواند به صورت فوری و لحظه‌ای کاری کنند و در زمینه خانواده شبکه‌های بیگانه و دستگاه‌های تبلیغاتی شبانه روز کار می‌کنند تا به خانواده اسلامی لطمه بزنند.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم به حماسه روز نهم دی ماه اشاره کرد و ادامه داد: روز هشتم دی ماه آغاز هفته بصیرت و روزی است. روزی که مردم شیرازی به همراه چند شهر دیگر قبل از ۹ دی حرکت حماسی خود را آغاز کردند.

آیت الله دژکام افزود: شیراز شهر فرهنگ است و به تعبیر مقام معظم رهبری در قله فرهنگ است و با همه متانتی که مردم این شهر دارند و آرامشی که در مردم این شهر زبانزد است اما وقتی می‌رسد پای کار دین ایستادن و وقتی می‌رسد لحظه‌ای که باید جان فشانی شروع شود این مردم در همه طول تاریخ ثابت کرده‌اند جزو پیش‌قراولان انقلاب اسلامی بوده‌اند و هستند.

وی تاکید کرد: مردم شهر شیراز طی هشت سال جنگ پنج هزار و استان فارس ۱۵ هزار شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کردند، اما نگذاشتند که پرچم دین زمین بخورد و این کار بزرگی بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اظهار امیدواری کرد: روح همه این شهدا و علمای بزرگ در پیشگاه حضرت حق مهمان حضرت امام حسین (ع) باشد.

کد خبر 715703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.