ایجاد واحه سبز در محله مرکز شهر تورنتو

تورنتوی کانادا طی دو سال آینده میزبان واحه‌ای سبز خواهد بود که تجربه حضور در جنگل رخ برای بازدیدکنندگان تداعی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیش‌بینی می‌شود عملیات ساخت پارک ۲۶۰۰ متر مربعی در قلب منطقه سرگرمی شهر تورنتو با هدف ایجاد یک تجربه جنگلی برای بازدیدکنندگان در ۲۰۲۵ آغاز شود.

واحه سبز تورنتو

پارک جدید تورنتو در محله‌ای در مرکز شهر بنا خواهد شد که توسط ساختمان‌های بلند احاطه شده است و زمانی یک پارکینگ سطحی بود که توسط یک رستوران به‌عنوان پاسیویی در فضای باز با غذاخوری و فعالیت‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گرفت. پس از آن در ۲۰۱۹ با هدف خاص ایجاد پارک در پاسخ به تقاضای فزاینده برای فضاهای سبز در محله‌ای به سرعت در حال گسترش خریداری شد.

مفهوم طراحی این پارک فرهنگ، هنر عمومی، منظره، نور و فضا را برای اجرا یکپارچه می‌کند و هدف آن ایجاد یک واحه سبز جذاب برای بازدیدکنندگان، ساکنان و کسانی است که در این منطقه کار می‌کنند تا از آن لذت ببرند. این پارک همچنین یک پارک با زندگی شبانه و نگرش زمستانی است و پس از تکمیل نخستین پارک تورنتو با متصدی و تقویم مناسب رویدادهای هنری و تأسیسات مربوطه خواهد بود.

ایجاد واحه سبز در محله مرکز شهر تورنتو

این پارک مردم را دعوت می‌کند تا از هر چهار جهت وارد یک سفر جنگلی چند سطحی شوند. یک مسیر نهر مانند مردم را در امتداد هفت پله با کیفیت‌های تجربی مختلف هدایت می‌کند. دروازه شرقی به‌عنوان گذرگاه انسانی و ورودی پارک، بالکن به‌عنوان مکانی برای تماشا و اجرا، منظره بازی در بستر رودخانه با تاب و سرسره، بیشه‌ای سبز برای پرواز کرم‌های شب‌تاب، سبز است که با طراحی آب و نور و زیست‌بوم یک اثر هنری با تغییر شکل فصلی ایجاد کرده که انقلاب، اعتدال و دگرگونی‌های فصلی را به نمایش می‌گذارد.

طرح این پارک توسط گروهی از متخصصان برجسته در معماری منظر، مکان‌یابی بومی، معماری، طراحی شهری، هنر و انعطاف‌پذیری آب‌وهوایی مورد ارزیابی قرار و توانایی هر یک از مفاهیم برنامه‌ریزی‌شده در آن برای برآورده کردن معیارهای ارزیابی و الزامات فنی از طریق این فرآیند در نظر گرفته شده است.

تصمیم نهایی هیئت داوران به مردم اطلاع‌رسانی شد. فرصت‌های اضافی برای مشارکت عمومی از جمله انتخاب نام دائمی برای پارک جدید در مراحل بعدی پروژه رخ خواهد داد.

کد خبر 715640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.