سرعت لاک‌پشتی اجرای بزرگ‌ترین پروژه ترافیکی زنجان

با گذشت شش ماه از آغاز به کار پروژه شهیدان کریمی زنجان، پیشرفت فیزیکی این پل غیرهمسطح از برنامه زمان‌بندی شده طرح عقب‌تر است و شهروندان از روند اجرای آن رضایت ندارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طرح مسیر شهیدان کریمی بزرگ‌ترین پروژه ترافیکی تاریخ شهر زنجان است که در مسیر میدان سپاه تا آرامستان شهر زنجان و با برآورد اعتبار هزار میلیارد تومان به منظور حل معضلات ترافیکی اجرا می‌شود. عملیات اجرایی این پروژه بزرگ از سوم خرداد سال جاری آغاز شده است و در حال حاضر در مرحله جانمایی کارگاه قرار دارد.

پل هوایی میدان سپاه با روش سگمنتال (مونتاژ قطعات پیش ساخته در محل نصب) انجام می‌شود و حفر زمین برای جاگذاری ستون‌ها با دریل‌های مخصوص انجام و عرشه پل نیز به صورت آماده جاگذاری خواهد شد.

این طرح، موسوم به پروژه غیرهمسطح شهیدان کریمی در قالب قراردادی به مبلغ یک هزار میلیارد تومان با قرارگاه خاتم منعقد شده است و از سه‌راه امجدیه تا خروجی شهر زنجان (تقاطع ثمین) را شامل می‌شود. طبق گفته مسئولان قرار است ۷۰ درصد هزینه این پروژه از محل واگذاری املاک شهرداری به پیمانکار واگذار و ۳۰ درصد نیز به شکل نقدی پرداخت شود.

سرعت لاک‌پشتی اجرای بزرگ‌ترین پروژه ترافیکی زنجان

حالا که بیش از شش ماه از آغاز ساخت این پل می‌گذرد و با توجه به اینکه پروژه در یک مسیر پرتردد و پرترافیک قرار گرفته، مطالبه مردم این است که این طرح چقدر پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال حاضر در چه مرحله‌ای است.

مجید ناصحی‌مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه زمان‌بندی پروژه دوساله است، می‌گوید: یکی از مزیت‌های این طرح آن است که پیمانکار با حل مشکلات می‌تواند کار را از چند جبهه آغاز کند.

وی با بیان اینکه دوربرگردان‌های این مسیر به صورت زیرزمینی کار می‌شود، می‌افزاید: طبق پیش‌بینی این طرح دو دوربرگردان خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه طبق طرح ارائه شده محور شهیدان کریمی دارای چهار تقاطع در مسیر است، اضافه می‌کند: با وجود تقاطع‌ها، ایجاد چراغ قرمز نیز مورد نظر قرار خواهد گرفت.

سرعت لاک‌پشتی اجرای بزرگ‌ترین پروژه ترافیکی زنجان

مشکل معارضان موجود در مسیر ساخت پروژه نیز حل و فصل شده است

سعید نجفی، رئیس کمیسیون ترافیک و حمل‌ونقل شورای شهر زنجان از آخرین مراحل ساخت این محور می‌گوید و تصریح می‌کند: در محل پل مجاور میدان سپاه، یعنی دقیقاً روی پل سپاه باید ۸۰ شمع جاگذاری می‌شد که از این تعداد تنها ۴۰ شمع جاگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ شمع جاگذاری شده اصلی و سایر شمع‌ها فرعی است از این رو چندان زمان‌بر نخواهد بود، ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه پل به صورت epc احداث می‌شود، امکان تغییر نقشه حین اجرا وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه بعضی مشکلات در ابتدای ساخت پل از جمله نبود محل مناسب برای تجهیز کارگاه موجب بروز مشکلاتی شد، اضافه می‌کند: در حال حاضر مراحل ساخت پروژه مطلوب است، اما پیشرفت فیزیکی آن تنها ۶ درصد است.

نجفی با اشاره به اینکه مشکل معارضان موجود در مسیر ساخت پروژه نیز حل و فصل شده است، تاکید می‌کند: سپاه همکاری خوبی با شهرداری داشته است و ابتدای اجرای پروژه نسبت به مقاومت پل سه‌راه امجدیه تشکیک اقدام کرد.

وی تاکید می‌کند: این امکان وجود دارد که در ادامه نیز یک سری اتفاقات دیگر بیفتد و نقشه کمی تغییر پیدا کند که همین تغییر نقشه‌ها موجب تأخیر در ساخت می‌شود.

عضو شورای شهر زنجان اظهار می‌کند: اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدان کریمی منجر به یکپارچگی ساختار شهر، تقویت یکپارچگی و اتصال منطقه غرب به شهر می‌شود؛ کوی فرهنگ، ثمین و نانوایان زنجان به لحاظ ارتباطی تقویت می‌شود و به لحاظ رفاهی شرایط بهتری برای شهروندان فراهم خواهد شد.

کد خبر 715606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.