فروش لباس در اینستاگرام کلاهبرداری بود

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که از طریق تبلیغ فروش لباس در شبکه اجتماعی اینستاگرام از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته اعلام کرد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تبلیغ فروش پوشاک مواجه شدم، پس از انتخاب لباس مورد نظر مبلغ ۹۰ میلیون ریال به حساب فروشنده واریز کردم، اما نه تنها لباسی برایم ارسال نشد، بلکه مدیر صفحه مرا بلاک کرد و پاسخگوی تماس‌هایم نبود.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: کارشناسان پس از شنیدن اظهارات مال باخته با انجام اقدامات فنی و تخصصی هویت شخص کلاهبردار را به دست آوردند و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند، متهم نیز هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس روبه‌رو شد به جرم خود و به کلاهبرداری از این شهروند اقرار کرد.

وی از تحویل متهم به مرجع قضائی و بازگرداند وجوه کلاهبرداری شده به حساب شاکی خبر داد و عنوان کرد: کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای خرید کالا نیست و در این کانال‌ها و صفحات، هیچ ضمانتی برای اصالت فروشگاه و کالاها وجود ندارد، بنابراین شهروندان دقت کافی را در این زمینه داشته باشند و از فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی خریدهای خود را انجام دهند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص موضوعات سایبری، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir یا با تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان این پلیس در ارتباط باشند.

کد خبر 715505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.