از اصلاح خطوط BRT تا ترویج حمل‌ونقل همگانی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان بعضی مصوبات قرارگاه کاهش آلودگی هوا در شهرداری این کلان‌شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین حق‌شناس اظهار کرد: به‌رغم اینکه نقش مدیریت شهری در تولید و کنترل عوامل آلاینده هوا ناچیز است، اما با توجه به اهمیت موضوع سلامتی شهروندان و البته رسالت اجتماعی که بر دوش خود حساس می‌کند، در تلاش برای انجام هرگونه اقدامی است که در کاهش آلودگی هوا مؤثر واقع شود.

وی افزود: فارغ از شرایط زمانی، مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اقدامات مختلفی انجام داده که از آن جمله می‌توان پیگیری مجدانه توسعه مترو، توسعه حمل‌ونقل پاک، ترویج استفاده از دوچرخه، توسعه فضای سبز، طرح‌های معاینه فنی خودرو، طرح محدوده سبز (LEZ)، راه‌اندازی ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا و سامانه پایش آلودگی هوا، استفاده از گازوئیل با گوگرد بسیار کم برای اتوبوس‌های شهری، راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی و جایگاه‌های بنزین حاشیه خیابان، اجرای طرح‌های شناورسازی ساعات کار برای مدیریت ترافیک در ساعت اوج صبح، توسعه خطوط بی‌آرتی، راه‌اندازی خطوط ویژه ون و میدل‌باس، ایجاد زیرساخت‌ها و توقفگاه‌های دوچرخه، توسعه پیاده‌راه‌های شهری، برطرف کردن گلوگاه‌های ترافیکی اشاره کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اضافه کرد: در همین راستا قرارگاه کاهش آلودگی هوا با حضور بخش‌های مختلف در شهرداری اصفهان تشکیل شده است که مصوبات مختلفی را به دنبال داشت.

وی با اشاره به بعضی مصوبات این جلسه ادامه داد: اصلاح ۷ نقطه از خط چهار بی‌آرتی و سه نقطه از خطوط یک، دو و سه بی‌آرتی، تسریع در فرآیند خرید و نصب سامانه دوربین‌های ثبت تخلف در مسیرهای بی‌آرتی، اضافه شدن پنج دستگاه اتوبوس به خط چهار بی‌آرتی برای کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در این مسیر از جمله تصمیماتی است که اتخاذ شد.

حق‌شناس در خصوص پیگیری‌های انجام شده در زمینه افزایش جذابیت اتوبوس در برخی خطوط اظهار کرد: در تلاش برای تهیه و تصویب لایحه‌ای در شورای اسلامی شهر اصفهان هستیم تا ضمن ارائه تخفیف مبلغ کرایه برای زمان‌های غیر از ساعت اوج ترافیک، مشوقی برای توزیع سفرها در ساعات غیراوج ایجاد کنیم تا شهروندانی که امکان انجام کارهای خود در ساعت‌های خلوت‌تر را دارند، سفر خود را در ساعات غیراوج انجام دهند.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل همگانی بیان کرد: در این راستا تکالیفی برعهده معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان قرار داده شده است تا بررسی‌های لازم را برای انجام طرح‌های فرهنگ‌ساز در این زمینه انجام دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: افزایش ایستگاه‌های پارک دوچرخه در سطح شهر، طرح توسعه و ترویج استفاده از اسکوتر و مطالعه درباره زیرساخت‌هایی که برای انجام آن لازم است، از دیگر تصمیم‌هایی است که در این جلسه گرفته شد.

وی با اشاره به اقدامات دارای اولویت درباره کاهش آلودگی هوا بیان کرد: اطلاع‌رسانی شهری درباره ساعات اوج ترافیک، خطوط اتوبوس تندرو، سامانه‌های تسهیلگر مرتبط با خدمات حمل‌ونقل همگانی، تشویق و ترغیب مردم به استفاده از حمل‌ونقل همگانی، از جمله اقداماتی است که در حوزه اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

حق‌شناس از دیگر اقدامات برای کاهش زمان سفر در سطح خطوط تندرو را رفع گلوگاه‌ها اعلام کرد و گفت: به‌زودی دو قسمت از خط چهار بی‌آرتی که به‌واسطه توقف‌های دوبل مسدود می‌شد، تبدیل به مسیر ویژه خواهند شد و در هفت نقطه نیز با اجرای خط پرش، حرکت اتوبوس‌ها تسهیل خواهد شد.

کد خبر 715443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.