ملت ایران بیدار و هوشیار است / روحیه فداکاری و شهادت‌طلبی اصفهانی‌ها جای تحسین دارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران نیز ملتی بیدار و هوشیار بودند و هستند و حتی در دوران جنگ نیز با وجود اغواگری‌های برخی افراد، دست از مقاومت برنداشتند، گفت: روحیه مردم اصفهان از نظر تقدیم شهدا، داشتن روحیه فداکاری، ایثار، گذشت، شهامت و شهادت‌طلبی جای تحسین دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد حسینی امروز _پنجشنبه هفتم دی_ در همایش روشنگری و بصیرت‌افزایی فرهنگیان استان اصفهان اظهار کرد: مردم غیور اصفهان، در دوران انقلاب در صحنه حضور داشتند، فرمان امام (ره) را لبیک گفتند و در دوران دفاع مقدس از نزدیک شاهد دلاوری‌ها بودیم و اکنون نیز در آستانه سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج‌قاسم سلیمانی هستیم.

وی با اشاره به وجود پیوند و ارتباط بین شهدا افزود: پنجم دی سالگرد بیستمین زلزله بم است که چند ۱۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند و سردار سلیمانی و شهید احمد کاظمی در شمار اولین مدیرانی بودند که بی‌درنگ خود را برای کمک به مردم بم رساندند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه افرادی که در دوران جنگ سینه سپر کردند، در شرایط سخت و دشوار نیز توان هدایت و گره‌گشایی دارند، تصریح کرد: بصیرت فراتر از دیده بصر است، بصیرت در جایی است که عقل و اندیشه به کار می‌افتد و عبرت‌آموزی روی کار می‌آید و آن‌هایی که اهل بصیرت هستند، می‌توانند تحلیل صحیحی از مسائل پیرامون خود داشته باشند.

وی ادامه داد: امامین انقلاب اسلامی ۴۵ سال از انقلاب خود صیانت کردند، چراکه کسی توان فریب آنها را نداشت، ملت ایران نیز ملتی بیدار و هوشیار بودند و هستند و حتی در دوران جنگ نیز با وجود اغواگری‌های برخی افراد، دست از مقاومت برنداشتند.

حسینی با بیان اینکه سال ۱۳۸۸ نیز در اتفاقات رخ داده ابهاماتی وجود داشت، اما هنگامی که شرایط به‌درستی تبیین شود، مردم نیز متوجه شرایط خواهند شد، گفت: کار معلمان در عصری که انبوهی از اطلاعات و اخبار درست و نادرست است، بسیار سخت خواهد بود.

وی اضافه کرد: در صورتی که دانش‌آموزان و نوجوانان مسائل را به‌درستی درک نکنند و پاسخ قانع‌کننده‌ای برای آنها وجود نداشته باشد، اطلاعات ما به‌روز نباشد و تحلیل درستی از مسائل نداشته باشیم، چگونه می‌توان هدایتگری را انجام داد؟

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: یک میلیون دانش‌آموز در استان اصفهان داریم که با تربیت صحیح می‌توانند به افرادی تبدیل شوند که در مسیر بزرگان قدم بردارند، روحیه مردم اصفهان از نظر تقدیم شهدا، داشتن روحیه فداکاری، ایثار، گذشت، شهامت و شهادت‌طلبی جای تحسین دارد.

وی با اشاره به فعال بودن سیاست خارجه کشور تصریح کرد: تمام توان دولت به کار گرفته شده است تا کشور از نظر اقتصادی نیز شرایط بهتری تجربه کند، چراکه ایران قوی در حوزه اقتصاد نیز باید قدرتمند باشد.

حسینی ادامه داد: افرادی که در امر خطیر تعلیم و تربیت فعالیت دارند، در ساختن ایران قوی نقشی ویژه بر عهده آن‌ها است، ما اقدامی مبنایی و اساسی انجام می‌دهیم و تمام این اقدامات، ذخیره آخرت ما خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم برانگیخته شدن عواطف و احساسات مردم و در کنار آن بصیرت‌افزایی گفت: اینکه انسان بینش درستی داشته باشد و در حوادث سخت و دشوار در مسیر حق قرار گیرد، اهمیت دارد، از ۷۵ سال قبل که رژیم جعلی شکل گرفت و قدرت‌های غربی از آن حمایت کردند، علما و بزرگان ما نسبت به این رژیم موضع گرفتند و امامین انقلاب اسلامی با آینده‌نگری خود خطر صهیونیست‌ها را تشخیص دادند و امروز تمام جهان به حقانیت جمهوری اسلامی پی برده‌اند.

کد خبر 715412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.