تاثیر خود افراد و سازمان‌های مختلف در ارتقای سلامت جامعه مغفول مانده است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد از اقدامات لازم جهت ارتقای سلامت افراد جامعه مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست، گفت: تأثیرگذاری سایر سازمان‌ها و خود افراد در ارتقای سلامت افراد جامعه مغفول مانده است و جای کار بیشتری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا خسروی امروز _چهارشنبه ششم دی_ در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: در چند سال اخیر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با فعالیت‌های صورت گرفته، در بیماری‌های مختلف خطیر، به‌روزترین درمان‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به کم بودن بخش‌های ICU ، CCU ، دیالیز و بیماری دیابت، افزود: اگر تمام بودجه وزارتخانه برای ارائه خدمات درمانی به کار گرفته شود، طی چند سال آینده با کمبود بودجه مواجه خواهیم شد، چراکه هزینه‌های درمانی بسیار بالا است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد از اقدامات لازم جهت ارتقای سلامت افراد جامعه مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست، تصریح کرد: تأثیرگذاری سایر سازمان‌ها و خود افراد در ارتقای سلامت افراد جامعه مغفول مانده است و جای کار بیشتری دارد.

۲۵ درصد مبتلایان به دیابت در کشور از بیماری خود آگاهی ندارند

منصور سیاوش، فوق تخصص بیماری‌های غدد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: طبق نتایج مطالعات انجام شده، در استان حدود ۴۵۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت وجود دارد و در سراسر جهان نیمی از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود آگاه نیستند و در ایران این آمار به حدود ۲۵ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه در کشور از هر ۱۰۰ نفر ۲۵ نفر از بیماری دیابت خود آگاهی ندارند، افزود: در استان اصفهان با اقدامات انجام شده، حدود ۱۶ درصد از بیماران مبتلا به دیابت از بیماری خود آگاهی ندارند و این موضوع بیانگر وضعیت بهتر استان است.

فوق تخصص بیماری‌های غدد و استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: ۶۰ هزار نفر از افراد ساکن اصفهان از بیماری دیابت خود اطلاعی ندارد، حدود ۹۰ هزار نفر نیز از دیابت خود اطلاع دارند، اما برای درمان اقدامی انجام نمی‌دهند و حدود ۲۰۰ هزار نفر نیز از دیابت خود آگاهی دارند، برای درمان مراجعه نمی‌کنند، اما روند درمانی خود را ادامه نمی‌دهند و ناقص رها می‌کنند.

سیاوش ادامه داد: مراقبت از افراد درگیر با بیماری دیابت و قانع کردن آن‌ها برای طی کردن روند درمانی و رسیدن به اهداف درمان حائز اهمیت است، اطلاع افراد از ابتلاء به این بیماری تنها کافی نیست و مبتلایان باید با طی کردن کامل روند درمانی به اهداف درمانی دست پیدا کنند.

کد خبر 715288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.