بی‌توجهی مسئولان نباید موجب فرار شهروندان از بافت‌ تاریخی شهرها شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بی‌توجهی مسئولان نباید موجب فرار شهروندان از بافت‌ تاریخی شهرها شود، افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم برای صیانت از میراث تاریخی شهر و رفع معضل گذر تاریخی آقانورالله نجفی عزم جدی داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول میرباقری امروز _چهارشنبه ششم دی_ در بیست‌وچهارمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از گذر آقا نورالله نجفی اظهار کرد: امشب یکی از جلوه‌های نازیبا در بافت تاریخی شهر اصفهان با همکاری مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر به یکی زیباترین جلوه‌های شهر تبدیل شد و در حال حاضر این گذر مایه افتخار اصفهان است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین نگین شهر اصفهان سرمایه‌های تاریخی آن است، افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم برای صیانت از میراث تاریخی شهر و رفع معضل گذر تاریخی آقا نورالله نجفی عزم جدی داشت.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بی‌توجهی مسئولان نباید موجب فرار شهروندان از بافت تاریخی شهرها شود، تصریح کرد: شرایط زندگی در بافت تاریخی با دیگر نقاط شهر متفاوت است و این شرایط باید برای ساکنان این بافت‌ها تسهیل شود.

میرباقری تاکید کرد: معاونت شهرسازی و معماری، سازمان نوسازی و بهسازی شهر و مدیریت منطقه سه شهرداری اصفهان باید متولیانی شایسته برای نگهداری و صیانت از بافت تاریخی شهر باشند.

وی ادامه داد: حضور حداکثری شهروندان در آئین بهره‌برداری از گذر آقا نورالله نجفی نشان‌دهنده دغدغه فرهنگی آن‌ها است، از این‌رو این گذر باید حفظ شود و از وقوع صحنه‌های نازیبا در آن جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم در این دوره مدیریت شهری روز به روز شاهد پیشرفت روند احیای بافت تاریخی شهر باشیم.

کد خبر 715272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.