مسابقه طراحی یادمان شهدای کوه صفه برگزار می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقه طراحی یادمان و نمازخانه شهدای گمنام صفه و محوطه پیرامون آن گفت: مهلت ارائه آثار تا پانزدهم بهمن در نظر گرفته شده است و اختتامیه نیز یکم اسفند برگزار خواهد شد.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مسابقه طراحی یادمان و نمازخانه شهدای گمنام صفه و محوطه پیرامونی آن اظهار کرد: این مسابقه از سوی شهرداری اصفهان و با هدف ارتقای سازمان هویتی منظر شهری و پر رنگ کردن یاد و خاطره شهدا در منظر شهر شهیدان، اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری مسابقه طراحی یادمان شهدای صفه، طراحی یادمانی ارزشمند برای مزار شهدای گمنام کوه صفه به همراه سقف سبک فضای نمازخانه، همچنین مبلمانی مناسب و درخور این فضای ارزشمند و روحانی است که محدوده طراحی و مشخصات مکانی در مدارک مسابقه قابل دستیابی است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه برگزار کننده مسابقه طراحی یادمان شهدای کوه صفه مدیریت پژوهش است، خاطرنشان کرد: کارفرمای این مسابقه نیز مدیریت منطقه ۵، مدیر مسابقه «مهدی حقیقت‌بین» و داوری آن برعهده «احسان رنجبر»، «سمیرا رویان» و «مهرداد ایروانیان» است.

نصوحی با اشاره به زمانبندی مسابقه ادامه داد: با توجه به اعلان فراخوان مسابقه طراحی یادمان شهدای صفه از یکم دی، مهلت ارائه آثار تا پانزدهم بهمن در نظر گرفته شده است و نوزدهم تا بیست‌وچهارم بهمن آثار برگزیده انتخاب و یکم اسفند نیز اختتامیه و معرفی آثار برتر برگزار خواهد شد.

طرح‌های پیشنهادی با ارزش‌های مذهبی و فرهنگی هماهنگی داشته باشد

وی با اشاره به ویژگی‌ها و ارزش‌های مورد درخواست در طراحی گفت: ارتقای کیفیت عینی و ذهنی و تقویت حس مکانی مزار شهدای کوه صفه و محوطه پیرامون، تأکید بر منظر و نقش رسانه‌ای آن در روایت ارزش‌های فرهنگی و مذهبی شهادت، فراهم کردن زیرساخت‌های فضایی مناسب و تأمین آسایش به‌منظور ظهور رویدادهای مختلف مرتبط با زنده نگه‌داشتن ارزش‌های دفاع مقدس و معرفی آن به نسل آینده، هماهنگی با ارزش‌های مذهبی، فرهنگی و حفاظت از ویژگی‌های طبیعی و تاریخی کوه صفه است و ارائه جزئیات اجرایی متناسب با ویژگی‌های مکانی و شرایط اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی، این موارد را شامل می‌شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تاکید کرد: اهداف مسابقه طراحی یادمان شهدای کوه صفه، خلق فضایی معمارانه و سرزنده و منظری پویا، خوانا و روایتگر از ارزش‌های فرهنگی و مذهبی شهادت، تقویت رویدادپذیری مکان به‌منظور پاسداشت و حفاظت از خاطرات، واقعیت‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت و افزودن یاد و خاطرات شهدا و دفاع مقدس بر خاطرات جمعی شهروندان از کوه صفه به‌عنوان مکانی طبیعی، سالم، مفرح و شاد است.

نصوحی با اشاره به محدودیت‌های طراحی یادمان شهدای صفه ادامه داد: در طرح پیشنهادی باید مسیرهای جریان آب وضع موجود حفظ و به صورت بهینه در طراحی دیده شود، همچنین مصالح استفاده شده در طرح پیشنهادی تا حد امکان باید هماهنگ با پوشش گیاهی و بستر موجود انتخاب شود و حداکثر ارتفاع طراحی نیز با توجه به نامه اداره کل میراث فرهنگی به میزان ۴.۵ متر باشد.

کد خبر 715065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.