آلودگی در مسیر آسمان اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان گفت: فعالیت سامانه شرایط پایداری جو همراه غبارآلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌ها تا پایان هفته جاری بر استان حاکم است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی، بیانگر گذر ریز موج از شمال و غرب اصفهان طی امروز و استقرار جوی نسبتاً پایدار تا اواخر هفته بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی امروز در بیشتر مناطق به صورت صاف و در نواحی غربی و شمالی، گاهی کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: در مناطق مرکزی از بعدازظهر امروز به تدریج افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود، به طوری که طی روزهای پنجشنبه و جمعه با گذر موج در بیشتر نواحی استان، گاهی افزایش ابر و برای غربی‌ترین نقاط احتمال بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره سامانه شرایط پایداری جو از اواخر امروز تا پایان روز جمعه هشتم دی در استان، تصریح کرد: طی این مدت غبارآلودگی، کاهش دید افقی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، انباشت آلاینده‌ها و سکون نسبی در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی پایدار است.

امینی پیرامون اینکه بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای کل عموم، کاهش دید و کیفیت هوا از مخاطرات فعالیت سامانه مذکور است، گفت: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهرها و پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز به ویژه افراد آسیب‌پذیر، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و فرودگاه با کمینه دمای ۶- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 714934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.