قالیباف: شهید سیدرضی گره هر کاری را در میدان باز می‌کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سیدرضی یک مجاهد بیست‌وچهارساعته در بیش از سه‌ دهه بود و آن‌هایی که او را از نزدیک می‌شناختند، می‌دانند که او در میدان گره هر کاری را باز می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف روز سه‌شنبه در آئین رونمایی از انتشارات انقلاب اسلامی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» در دانشگاه تهران اظهار کرد: جا دارد که یاد کنم از شهید عزیز و گران‌قدرمان، شهید سیدرضی موسوی (ره)، که دیروز به دست جنایتکارترین و خبیث‌ترین افراد روی زمین، آن‌هایی که با خوی حیوانی زندگی کرده و به جامعه بشری ظلم می‌کنند، به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه شهید سیدرضی این توفیق را داشت که بیش از سه دهه در مجاهدت مداوم و بی‌وقفه از نزدیک‌ترین هم‌رزمان شهید سلیمانی بود، تصریح کرد: این شهید یک مجاهد بیست‌وچهارساعته در بیش از سه‌دهه بود. بیست‌وچهارساعته! آن‌هایی که با شهید سیدرضی از نزدیک آشنا بودند، می‌دانند که او حلال هر مشکلی بود و گره هر کاری را در میدان باز می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما البته برای این شهدای عزیز هرگز اظهار تأسف نمی‌کنیم؛ فردی که این‌گونه مجاهدت کند، با خداوند معامله کرده است و همه زندگی‌اش را برای خدا گذاشته و به تعهد خود جامه عمل پوشانده است.

فرهنگ را نباید به کارهایمان الصاق و پیوست کنیم

قالیباف با بیان اینکه جوهره انقلاب اسلامی ما فرهنگ‌پایه است، افزود: امروزه برای اینکه به فرهنگ بپردازیم یک پیوست فرهنگی برای فعالیت‌های اجرایی تهیه می‌کنیم که این در واقع، الصاق فرهنگ به کارهایمان است درحالی‌که باید باور کنیم هر تصمیم در عرصه‌های مختلف باید فرهنگ‌پایه باشد.

وی با اشاره به اینکه بدون شک، انقلاب اسلامی مبتنی بر یک شبکه معنایی تحقق پیدا کرده است، با طرح این سوال که مگر بدون این امکان‌پذیر بود؟، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای دین هم در جوامع همین معنابخشی است، زندگی، مرگ، کار، اقتصاد، سیاست، شادی، تلخی، سختی و آسانی همه در این فضاست که معنا پیدا می‌کند.

مجموعه ره‌نامه می‌تواند حرکت جوانان مؤمن انقلابی را به صحت و عقلانیت تجهیز کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درخواست من از جوانان دانشگاهی این است که به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری توجه جدی کنند، گفت: رهبر انقلاب پس از صدور این بیانیه، در یک نشست دانشجویی، به چهار نکته مهم اشاره کردند؛ یکی به عظمت خود انقلاب اسلامی؛ یکی به عظمت راهی که تا بدین‌جا طی کرده‌ایم؛ یکی به عظمت چشم‌اندازی که باید به آن برسیم؛ و در نهایت عظمت نقش نیروهای مؤمن و انقلابی و این بار سنگین بر دوش ماست.

قالیباف با اشاره به اینکه ایشان در آن‌جا اشاره می‌کنند حرکت عمومی این نیروها باید هم صحیح و ملتزم و هم عقلانی باشد، یادآور شد: مجموعه چهل‌جلدی ره‌نامه می‌تواند حرکت جوانان مؤمن انقلابی را به صحت و عقلانیت تجهیز کند.

وی تصریح کرد: ما در نظام اسلامی و جبهه انقلاب فرصت و تهدید نداریم ما فقط فرصت داریم. اما فرصت‌ها دو دسته هستند فرصت‌های با ریسک و فرصت‌های بدون ریسک. تهدیدهای رایج فرصت‌های با ریسک ما هستند. الطاف الهی و موفقیت‌ها در جایی اتفاق می‌افتد که برای بهره‌بردن از فرصت‌های با ریسک وارد میدان می‌شویم. البته سختی دارد و طبق آیه شریفه قرآن جان‌ها به گلو می‌رسند.

دفاع مقدس و دفاع از حرم با همت حلقه‌های میانی به موفقیت رسید، نه با حزب‌بازی

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره حلقه‌های میانی اشاره شده در بیانات رهبر انقلاب گفت: وقتی رهبر انقلاب از حلقه میانی سخن به میان می‌آورند و آن را تشریح می‌کنند، باید این مفهوم را با دقت بیشتری درک کرد چراکه این حلقه‌های میانی در مردم، از مردم و برای مردم بوده و در عین حال در ارتباط با دستگاه‌های اجرایی بروکراتیک هستند و رسالت خود را دنبال می‌کنند دقیقاً همان تجربه‌ای که در دفاع مقدس اتفاق افتاد. همان تجربه‌ای که شهید سلیمانی برای مدافعان حرم به کار گرفت. این یک سبک مدیریتی است و روش دیگر آن است که حزب‌بازی کنیم و پست و مقام بگیریم که این روش دوم کشور را به جایی نخواهد رساند.

قالیباف خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم دشمن روایت اول را بگوید، چرا که جنگ ترکیبی از همین‌جا آغاز می‌شود. امروز جنگ ترکیبی مهم‌تر از جنگ اقتصادی است. در جنگ ترکیبی، ذهن‌ها آشفته می‌شود، باورها تغییر می‌کند و اراده‌ها سست می‌شود. پس اینجاست که جهاد تبیین مهم می‌شود.

وی یادآور شد: وقتی در جامعه اسلامی و نظام ولایی حرف از تبیین و تبلیغ می‌زنیم، به این معناست که باید به‌گونه‌ای تلاش کنیم که جامعه را به تفاهم برسانیم. با زور چیزی حل نمی‌شود. فرق بین تبلیغ در نگاه اسلامی و نظام ولایی با تبلیغ به معنای پروپاگاندای به‌دنبال قدرت، ثروت و سیاست‌زدگی اینجاست. در اینجا تفاهم ایجاد می‌شود، چراکه منطق دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند جواب کار فرهنگیِ باطل کار فرهنگی حق است. یعنی ما برای مبارزه با منکر باید معروف را توسعه دهیم. باید از ابزار فرهنگی در مقابل ابزار دشمن استفاده کنیم. با سخنرانی و اقدامات سلبی مشکلات حل نمی‌شود. ما نیازمند کار ایجابی هستیم.

قالیباف ادامه داد: با توجه به اهمیت کار جهادی و حلقه‌های میانی، در مجلس یک ماده برای آن در برنامه هفتم توسعه تصویب شد که یکی از نمایندگان نسبت به آن معترض بود که برای وی توضیح دادم که اگر تحولی در کشور رخ نمی‌دهد، به‌خاطر از دست دادن ظرفیت حلقه‌های میانی است.

وی خاطرنشان کرد: بی‌عملی یا عمل اشتباه باعث می‌شود تبیین از درون تهی و بی‌خاصیت شود.

آئین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه تازه‌ترین آثار انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امروز، سه‌شنبه، پنجم دی در دانشگاه تهران برگزار شد.

مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه»، دریچه‌ای برای دانستن و اندیشیدن جوان مؤمن، دانا و انقلابی در مسیر تمدن نوین اسلامی است که از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب، مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمدی را با توجه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند.

این کتاب‌ها عرصه گسترده‌ای از موضوعات در ساحت‌های اعتقادی، اجتماعی، سبک زندگی، مباحث تربیتی و اخلاقی، سیاسی و انقلابی را در بر می‌گیرند.

هر یک از این کتاب‌ها مشتمل بر ۱۰ فصل شامل بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در موضوعی خاص است و دیباچه هر کتاب در دو بخش، حاوی آیات، روایات و بیانات حضرت امام خمینی (ره) در همان موضوع است. برای طرح جلد این کتاب‌ها نیز از آثار هنری هنرمندان نگارگر انقلاب اسلامی استفاده شده است.

مراسم رونمایی، هم‌زمان با دانشگاه تهران، در بیش از ۳۰ دانشگاه کشور نیز برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 714924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.