ترکیب سنت و مدرنیته در متروی پاریس/ افتتاح خطوط جدید تا ۲۰۲۵

پاریس میزبان یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین سیستم‌های متروهای جهان است که تلاش دارد با توسعه‌های جدید با نیاز مسافران امروزی هماهنگ شود. جدیدترین خط این‌ سیستم تا ۲۰۲۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پاریس میزبان یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین سیستم‌های متروی زیرزمینی جهان است که با ورودی‌های هنری، تونل‌های پیچ‌درپیچ و ریل‌هایی با حداقل صدا در زمان تردد، از سال ۱۹۰۰ در حال خدمات‌رسانی به مسافران بوده است و تلاش می‌کند به همان اندازه که جذاب است، با نیازهای مسافران و ظرفیت‌های امروزی همگام شود.

ترکیب سنت و مدرنیته در سیستم متروی پاریس/افتتاح خطوط جدید تا ۲۰۲۵

روزانه تقریباً چهار میلیون نفر از این سیستم استفاده می‌کنند که به معنای واقعی کلمه بار سنگین نیاز جابه‌جایی‌های یک شهر در حال رشد را به دوش می‌کشد، البته متروی پاریس تنها نیازمند افزایش ظرفیت نیست زیرا ۱۴ خط متروی موجود در مرکز این شهر از قسمت‌های زیادی عبور می‌کند، اما عملکرد مؤثری برای اتصال حومه‌های شهری به یکدیگر ندارد.

توسعه سیستم مترو در پاریس

پاریس در حال افزودن یک سیستم عظیم ۲۰۰ کیلومتری به محله‌های شهر شامل چهار خط جدید، دو سیستم توسعه و ۶۸ ایستگاه جدید خیره‌کننده است که ساکنان حومه پاریس را به یکدیگر متصل و کل شهر را با دیگر مراکز شهری مانند توکیو، مسکو و واشنگتن دی‌سی هم‌سو می‌کند که حمل‌ونقل عمومی را در خط مقدم توسعه برای حفاظت از محیط زیست قرار می‌دهند.

ترکیب سنت و مدرنیته در سیستم متروی پاریس/افتتاح خطوط جدید تا ۲۰۲۵

ساخت‌وساز این خطوط که به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه زیرساخت غیرنظامی در اروپا از ۲۰۱۶ آغاز شد، به خوبی در حال انجام است. این عملیات تحت‌تأثیر همه‌گیری کووید ۱۹، سیل ساخت‌وسازهای جدید و تأخیر در تحویل تجهیزات حیاتی دچار وقفه شد؛ بنابراین نتوانست طبق برنامه‌ریزی‌ها تا آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس تکمیل شود، اما اکنون تخمین زده می‌شود اواخر ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برسد و خط جدید آن تا مراسم افتتاح بازی‌ها تکمیل شود و ظرفیت خدمات‌رسانی را ۱۵ درصد افزایش دهد.

مقامات شهری اظهار کردند که زمان زیادی تا تکمیل کل پروژه باقی است، اما با پیشرفت‌های گسترده در اتصال حومه‌های بیرونی و سطح ظرفیت بسیار واقعی‌تر در کنار مزایای اضافه شده برای محیط زیست، به نظر می‌رسد که سیستم جدید ارزش انتظار را دارد.

ترکیب سنت و مدرنیته در سیستم متروی پاریس/افتتاح خطوط جدید تا ۲۰۲۵

کد خبر 714789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.