افزایش بیکاری و مشکلات روانی جوانان بریتانیایی

تحقیقات نشان می‌دهد بیش از ۰.۵ میلیون جوان در بریتانیا به دلیل شیوع بیماری طولانی‌مدت کووید-۱۹ و پیامدهای روانی آن بیکار هستند که این آمار تنها در طول چهار سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، محققان بریتانیایی با بررسی تأثیر همه‌گیری کرونا بر تعداد افراد بیکار به دلیل مشکلات سلامت روان اعلام کردند که نسبت جوانان بیکار در بریتانیا به دلیل مشکلات روانی از ۲۰۱۲ تاکنون تقریباً دو برابر شده است.

گزارش بنیاد سلامت بریتانیا نشان می‌دهد که افزایش شرایط محدودکننده کار در میان جوانان به‌طور عمده ناشی از مشکلات سلامت روان بوده است، به‌طوری که نسبت افرادی که به دلیل مسائل بهداشت روانی کار نمی‌کنند، طی ۱۱ سال تقریباً دو برابر شده است و از ۶.۷ درصد در ۲۰۱۲ به ۱۲.۷ درصد در ۲۰۲۳ رسیده است.

افزایش بیکاری و مشکلات روانی جوانان بریتانیایی

افزایش بیکاری به دنبال شیوع بیماری

داده‌های دفتر آمار ملی بریتانیا نشان می‌دهد بیش از ۵۶۰ هزار فرد بین ۱۶ تا ۳۴ سال این کشور از نظر اقتصادی غیرفعال هستند. این افراد به دلیل بیماری طولانی‌مدت بیکار شده‌اند. افراد یادشده در سه ماه اول ۲۰۲۳ به دلیل شیوع بیماری طولانی‌مدت سر کار یا به دنبال کار نبوده‌اند و تعداد آن‌ها افزایشی ۴۴ درصدی را طی چهار سال اخیر نشان می‌دهد.

تعداد افرادی که به دلیل بیماری طولانی‌مدت بیکار بوده‌اند در رده‌های سنی مسن‌تر نیز شاهد افزایش بوده و بر ۱.۴ میلیون نفر در سنین ۵۰ تا ۶۴ سال تأثیر گذاشته است. این تعداد افزایش ۲۶.۷ درصدی را نسبت به رقم ۲۰۱۹ نشان می‌دهد؛ این نرخ در میان ۵۷۸ هزار نفر از افراد ۳۵ تا ۴۹ ساله، ۱۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش بیکاری و مشکلات روانی جوانان بریتانیایی

یافته‌هایی که کارشناسان آن را به یک بحران رو به رشد سلامت روان و سرمایه‌گذاری ناکافی در خدمات بهداشتی مرتبط می‌دانند، در یکی از گزارش‌های بنیاد سلامت بریتانیا نیز منعکس شده است که نشان می‌دهد افراد ۱۶ تا ۳۴ ساله اکنون به‌اندازه افراد ۴۵ تا ۵۴ ساله ۱۰ سال پیش، یک بیماری محدودکننده کار را گزارش می‌کنند.

افزایش مشکلات سلامت روان میان جوانان بریتانیا

مشکلات سلامت روان بیش از یک‌سوم (۳۶ درصد) افراد ۱۶ تا ۳۴ ساله بریتانیایی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که به دلیل بیماری طولانی‌مدت بیکار هستند؛ این مشکلات شامل افسردگی، ضعف اعصاب و اضطراب می‌شود و به‌دنبال مشکلات دسترسی به خدمات سلامت روان و ۱۲ سال سرمایه‌گذاری ناکافی در بخش بهداشت عمومی بریتانیا در این کشور شایع شده است. بریتانیا طی چند سال اخیر به جای حفظ سلامت افراد، بر درمان افراد بیمار متمرکز بوده است و مردم به خدمات ضروری بهداشت روان دسترسی نداشته‌اند.

افزایش بیکاری و مشکلات روانی جوانان بریتانیایی

از سوی دیگر سلامت روانی خوب بر پایه داشتن درآمد پایدار، تعامل اجتماعی و یک مکان خوب برای زندگی بنا شده است، اما جوانان بریتانیایی با ناامنی حقوقی بیشتری روبه‌رو هستند، احتمال بیشتری دارد که به دلیل اجاره‌بها بالا تحت فشار مالی باشند و بیش از سایر افراد در سن کار احساس تنهایی می‌کنند. بسیاری از این روندها در ابتدا تحت تأثیر همه‌گیری کرونا و پس از آن به‌دنبال افزایش بحران هزینه‌های زندگی تشدید شد.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که وضعیت سلامتی ۳.۷ میلیون نفر از افراد شاغل نوع یا میزان کار آن‌ها را محدود می‌کند که این رقم ۱.۶ برابر بیشتر از رقم قبل از همه‌گیری است و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰۳۰ بیش از ۰.۵ میلیون نفر دیگر به آن اضافه شود.

افزایش بیکاری و مشکلات روانی جوانان بریتانیایی

کد خبر 714635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.