برگزاری یک‌ هزار و ۹۰۰ محفل قرآنی در مدارس غیردولتی خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به پوشش ۱۱۴ هزار دانش آموز مدارس غیردولتی استان در برنامه های فرهنگی و پرورشی، گفت: یک‌هزار و ۹۰۰ محفل قرآنی با عنوان رویداد آوای آسمانی در سطح مدارس غیردولتی در استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد امروز _دوشنبه چهارم دی_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی و تربیتی در سطح مدارس استان و علی‌الخصوص مدارس غیردولتی استان از برنامه‌های اصلی مجموعه تعلیم و تربیت استان در این حوزه است و بر این اساس افتتاح ۶۰ پایگاه بسیج در قالب طرح چفیه‌های بهشتی، برگزاری یک‌هزار و ۹۰۰ محفل قرآنی با عنوان رویداد آوای آسمانی و برگزاری برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی از جمله برنامه‌هایی است که در حوزه فرهنگی پرورشی در حال انجام است.

وی افزود: در صورتی که مدرسه‌ای شهریه‌ای بالاتر از نرخ مصوب دریافت کند، تخلف کرده است و اولیای دانش‌آموزان می‌توانند این مورد را به کارشناس مدارس غیردولتی در نواحی و مناطق، اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش اطلاع دهند تا پیگیری لازم انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این نرخ مصوب شهریه مدارس غیردولتی در سامانه mosharekatha.ir قابل مشاهده بوده و در این سامانه امکان شکایت از دریافت شهریه بالاتر از نرخ مصوب نیز امکان پذیر است.

حمیدی‌نژاد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای با ستاد اقامه نماز، گفت: به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی برای معلمان، مدیران، مؤسسان و مدرسان آموزش خانواده با هماهنگی ستاد اقامه نماز دوره‌هایی در حال برگزاری است تا بتوان شاهد ارتقای شاخص‌های کیفی برنامه‌های تربیتی در سطح این مدارس باشیم.

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۴۶۰ مدرسه و یک‌هزار و ۱۱۵ آموزشگاه غیردولتی در خوزستان، تاکید کرد: ۱۵۲ هزار دانش‌آموز معادل ۱۴ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و این تعداد جمعیت دانش آموزی یک ظرفیت بسیار بالا برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی است.

کد خبر 714567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.