تبدیل بدنام‌ترین محله اروپا به مکان فرهنگی

مقامات آمستردام هلند قصد دارند منطقه موسوم به چراغ قرمز (رد لایت) را که به بدنامی و فساد در اروپا شناخته شده است، به مکانی فرهنگی تبدیل کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر آمستردام اعلام کرد محله «رد لایت» که به علت وفور بی‌بندوباری، در سراسر اروپا به بدنامی معروف است و گردشگران بی‌فرهنگ را به سمت خود می‌کشاند، برچیده می‌شود و به محله‌ای پویا تبدیل خواهد شد. این محله پیچ‌درپیچ و سنگفرش‌شده، معماری‌های جذاب قرن چهاردهمی را در خود جای داده است اما رفت‌وآمد معتادان و افراد دارای فساد اخلاقی، آن را به منطقه‌ای ناامن تبدیل کرده است.

تبدیل بدنام‌ترین محله اروپا به مکان فرهنگی

حذف منطقه ردلایت بخشی از تلاش مقامات محلی برای پاکسازی تصویر آمستردام و تغییر نام شهر به عنوان یک منطقه شهری زنده و مدرن است که به ساکنان خود اهمیت می‌دهد و می‌خواهد نوع بافرهنگی از گردشگران واقعی در آینده به این شهر وارد شوند.

شهردار آمستردام تاکنون اقدامات بسیاری انجام داده است تا تصویر شهر را به عنوان مقصد گردشگری زیبا تغییر دهد. در ماه می، این شهر سیگار و کشیدن ماریجوانا را در منطقه ردلایت ممنوع کرد.

تبدیل بدنام‌ترین محله اروپا به مکان فرهنگی

در ماه مارس نیز این شهر یک کمپین تبلیغاتی به نام «دور باشید» راه‌اندازی کرد که هدف آن منصرف کردن گردشگران مرد بریتانیایی بین سنین ۱۸ تا ۳۵ سال از سفر به آمستردام بود.

این کمپین آنلاین با هدف نشان دادن جنبه‌ای متفاوت از آمستردام، شامل هنر و فرهنگ و داستان‌های «اهالی واقعی آمستردام» خواهد بود.

تبدیل بدنام‌ترین محله اروپا به مکان فرهنگی

کد خبر 714564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.