گذر تاریخی گردشگری حاج آقا نورالله نجفی هفته جاری بهره‌برداری می‌شود

در بیست‌وچهارمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» گذر تاریخی گردشگری حاج آقانورالله نجفی با حضور معاون وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز چهارشنبه هفته جاری بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احیای گذرهای تاریخی و رونق‌بخشی اصفهان از مصادیق مهم شهر زندگی است که غبار فرسودگی را از چهره شهر می‌زداید و با توسعه جاذبه‌های گردشگری اصفهان این خطه چشم‌نواز را بیش از پیش شهره آفاق می‌سازد.

احیای حسینیه تاریخی گلبندان و پس از آن بازآفرینی محور تاریخی و گردشگری حاج آقا نورالله نجفی در زمره اقدامات ارزشمندی است که سال جاری به همت مدیریت شهری اصفهان به سرانجام رسیده و پیشکش طبع بلند شهروندان اصفهانی شده است.

گذر حاج آقا نورالله نجفی در منطقه ۳ شهرداری اصفهان و در بافت تاریخی شرق میدان امام (ره) واقع است و شهرداری این کلان‌شهر در دوره ششم مدیریت شهری، تعیین تکلیف پروژه گذر حاج آقا نورالله نجفی را در دستور کار قرار داد و عملیات اجرایی این گذر آغاز و بخش بازآفرینی بدنه آن را انجام داد.

گذر تاریخی گردشگری آقانورالله نجفی هفته جاری بهره‌برداری می‌شود

این پروژه شامل المان، باغچه و مبلمان شهری است، اما به‌منظور استحکام‌بخشی و زیبایی، در بعضی نقاط برای بازآفرینی بافت قدیمی و سنتی از کاهگل استفاده شده است.

ساماندهی، بدنه‌سازی و کف‌سازی از دیگر بخش‌های تکمیل پروژه گذر حاج آقا نورالله نجفی است که برای آزادسازی آن ۲۲ میلیارد تومان و برای اجرای این گذر ۳ هزار متر مربعی ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مبلمان این گذر نصب شده است؛ این مبلمان با الهام‌گیری از طرح‌های کاشی‌کاری‌های قدیمی بوده و هویت تاریخی اصفهان در آن رعایت شده است.

گذر تاریخی گردشگری آقانورالله نجفی هفته جاری بهره‌برداری می‌شود

این گذر تاریخی در قالب بیست‌وچهارمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با حضور با حضور معاون وزیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز چهارشنبه هفته جاری بهره‌برداری می‌شود.

کد خبر 714545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.