دولت سیزدهم در کنار ورزش قهرمانی به ورزش همگانی نگاه ویژه‌ای دارد

سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: نگاه ویژه به ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی موضوعی است که تداوم و گسترش آن در دولت سیزدهم مورد تاکید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، رسول منعم بعد از ظهر _ یکشنبه سوم دی_ در آئین تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان استان مرکزی اظهار کرد: دولت مردمی و انقلابی ایران قوی به ورزش قهرمانی و پهلوانی و زیرساخت‌ها توجه ویژه دارد.

وی بهبود وضعیت مسکن و اشتغال ورزشکاران و قهرمانان ورزشی را از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت ورزش و جوانان برشمرد و افزود: طراحی و اجرای طرح‌های زودبازده همگانی در راستای افزایش سهم ورزش در سلامت ملی و کاهش نرخ ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیردار از دیگر برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این وزارتخانه اجرای طرح آمایش سرزمین در پیشبرد طرح‌های مهم کشور با اولویت ورزش همگانی و توسعه زیر ساخت‌های ورزشی با رویکرد عدالت محوری و توسعه ورزش بانوان در بخش همگانی و قهرمانی است.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان، حرفه‌ای سازی ورزش با نگاه مبتنی بر رونق اقتصادی و افزایش آن در اشتغال آفرینی و استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان انقلابی در عرصه‌های تصمیم سازی و مدیریت کشور است.

منعم با اشاره به با برنامه و اقدامات انجام شده در اعزام کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران به بازی‌های آسیایی گفت: کاروان ورزشی کشور افتخارات متعددی از قبیل عنوان دومی در بازی‌های پا را المپیک هانژو را کسب کرده است.

وی ادامه داد: امروز عرصه ورزش به یکی از کانون‌های جنگ نرم دشمنان اسلام علیه مردم ایران تبدیل شده است و قهرمانان عرصه ورزشی به عنوان سفیران نظام مبلغ معرفت انقلاب اسلامی در میادین مختلف بین المللی هستند.

سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: قهرمانان عرصه ورزش کشور و استان مرکزی بزرگ‌مردان و دلیر زنان مکتب حاج قاسم سلیمانی هستند.

وی تاکید کرد: بانوان کشور با حجاب اسلامی در بازی‌های بین المللی تصویر بزرگی از عظمت زن مسلمان ایرانی را در مقیاس جهانی به نمایش گذاشته‌اند و این مهم نشان دهنده آن است که ورزش بدون ارزش برای ایران اسلامی بی ارزش است.

اشتغال و مسکن ورزشکاران مدال‌آور باید مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم گفت: مسکن و اشتغال از اصلی‌ترین دغدغه‌های ورزشکاران قهرمان ما است که حل این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان باید با تدبیر حکیمانه مسکن و اشتغال ورزشکاران را فراهم کنند.

وی با اشاره به ضرورت اختصاص شهرک به قهرمانان و ورزشکاران ملی و بین المللی افزود: ورزشکاران، معلمان و روحانیون باید در میان مردم باشند زیرا در امر ورزش، بُعد پهلوانی برای مردم بسیار مهم‌تر از قهرمانی است.

وی افزود: ورزشکاران، معلمان و روحانیون باید در تمام استان‌های کشور از امکانات مناسب بهره مند باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش ورزش همگانی در سلامت افراد جامعه تاکید کرد: ورزش از جمله عوامل اساسی است که بیماری‌ها و مشکلات جامعه را درمان می‌کند؛ بنابراین باید برای سلامت جامعه سرمایه گذاری شود.

توجه به ورزش قهرمانی یکی از برنامه‌های ورزش و جوانان استان مرکزی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم گفت: امسال این اداره کل توجه به ورزش قهرمانی را در دستورکار خود داده است.

مسعود پیرایش با بیان اینکه در حوزه قهرمانی اقدامات اصلاحی خوبی در این اداره کل انجام شده‌است اظهار کرد: امروز برای همه مردم حضور در عرصه‌های قهرمانی فراهم شده است.

وی افزود: تشکیل نخستین شورای ورزش استان و اشتغال و مسکن ورزشکاران در دستور کار این اداره کل است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه با دستور وزیر ورزش و جوانان ایجاد شهرک مدال برای رفع مشکل مسکن قهرمانان در حال پیگیری است، تصریح کرد: ساماندهی هیأت‌های ورزشی از دیگر اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی است.

وی، خروج پایگاه قهرمانان از در آمدزایی، اختصاص پیست دو و میدانی و اختصاص استخر به صورت رایگان به ورزشکاران را از جمله اقدامات این اداره‌کل برشمرد.

به گزارش ایمنا، در این آئین از ۸۰ نفر از ورزشکاران و قهرمانان استان مرکزی قدردانی شد.

کد خبر 714428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.