دومین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آیین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری دومین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهدی متین‌پور اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۰۰ حسینیه شهید فعال در سراسر کشور وجود دارد و دومین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید نیز در آستانه برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره همایش مذکور در سال ۹۷ با حضور ۲۲۰ نفر از والدین معزز شهدا که تولیت حسینیه‌ها را بر عهده داشتند، افزود: دومین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید در روز هفتم دی با حضور ۳۰۰ نفر از متولیان در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آئین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: با توجه به نقش و ظرفیت عظیم حسینیه‌های شهید در محلات، شهرستان‌ها، روستاها و همچنین تحقق اهداف و سیاست‌های مردمی سازی بنیاد شهید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری همایش متولیان با هدف تجلیل از والدین معزز شهدا که در این حوزه فعالیت مؤثر و مستمر داشته‌اند با توجیه و توضیح چگونگی فعال‌سازی این مراکز مردمی، در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

متین‌پور خاطرنشان کرد: نشست هم‌اندیشی رؤسای ادارات فرهنگی و تبلیغات استان‌ها، جهت بررسی اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش رو، یک روز قبل از برگزاری همایش صورت می‌گیرد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاهی در ایام وفات حضرت ام‌البنین (س) با نمایش تصاویر مادران معزز شهدا که تاکنون منتشر نشده‌اند، در حاشیه این همایش خبر داد.

کد خبر 714322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.