اختصاص اعتبار ۱۸۰ میلیاردی به فیلم کوتاه / آغاز به‌کار خانه جشنواره‌ها در ماه‌های آینده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز به‌کار خانه جشنواره‌ها در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: دولت کار مهمی را آغاز کرده و در ماه‌های آینده کار بزرگترین مجموعه هنری کشور در شهر تهران، با عنوان خانه جشنواره‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه شنبه _دوم دی_ در آئین پایانی هفدهمین جشنواره سینما اظهار کرد: خدای متعال را شاکر هستم که در آغاز فصل زمستان، به بهار حوزه فرهنگ و هنر ورود کردیم و فصل جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشور را گرامی می‌داریم؛ آغاز جشنواره‌ها همراه با هفدهمین جشنواره سینما حقیقت شد.

وی با بیان اینکه جشنواره سال جاری به لحاظ کمی و کیفی، طبق گزارش‌های خوبی که سازمان سینمایی و محمد حمیدی‌مقدم عنوان کرده‌اند، مسیر رشد خود را طی کرده است و دوستانی که موفق به کسب جایزه شدند نیز گلایه‌های درستی را مطرح کردند، افزود: در فضای مدیریتی سینمایی کشور باید به راه‌حل‌های روشنی برای حمایت‌های دقیق و نقطه‌ای از فعالان این حوزه برسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه در سال جاری برای فیلم کوتاه، با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان در اختیار سازمان سینمایی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت از تولیدات شهرستان‌ها عدد حمایت قابل توجه است، شاید یک‌سوم کارها از شهرستان‌ها به دبیرخانه می‌رسد و شاید ما از ۷۰ فیلم مستند حمایت کردیم و این حوزه همچون سایر حوزه‌ها کار ساخت پرهزینه‌ای دارد.

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تا همین دو سال پیش با بودجه‌ای کم می‌شد از فیلمی حمایت کرد، اما امروز کار حمایت گران‌تر و به‌تبع آن سخت‌تر شده است، برای مثال ما شبکه نمایش خانگی را داریم و هدف ما حمایت جدی از این حوزه است.

وی یادآور شد: بخش عمده‌ای از حمایت‌های ما خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و نیازمند توسعه است، ما آمادگی این حمایت را داریم و دوستان من در سازمان سینمایی باید طرح‌هایشان را ارائه دهند، همچنین این نکته را همین‌جا عرض می‌کنم که اگر سال جاری از ۷۰ اثر مستند حمایت شده است، ما این آمادگی را داریم که سال بعد با دو برابر بودجه، از دو برابر اثر حمایت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در حاشیه این برنامه در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه در حمایت از مستندهای برگزیده چه اقداماتی صورت می‌گیرد، گفت: سال جاری از بیش از ۷۴ فیلم بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان حمایت کردیم و به دنبال این هستیم تا در این زمینه یک نظام موضوعی داشته و حمایت‌ها را افزایش دهیم.

اسماعیلی از انتشار فراخوان دوره آینده جشنواره سینما حقیقت در اواخر ماه دی خبر داد و افزود: با این اقدام فرصتی برای مستندسازان فراهم می‌شود تا بر این اساس نظام اولویت‌بندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی کشور صورت گیرد.

وی از دوبرابر شدن تعداد برگزیدگان و میزان حمایت‌های دو برابری در جشنواره سینما حقیقت در سال آینده نیز خبر داد و تاکید کرد: وارد فصل رویدادهای فرهنگی و هنری شده‌ایم، این هفته جایزه قلم و جلال را داریم و همین‌طور رویدادهای مهم فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتخار میزبانی هنرمندان از گروه‌های مختلف در این مجموعه رویدادها را دارد.

کد خبر 714177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.