پایان بلاتکلیفی گذر حاج‌ آقا نور الله نجفی

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: احداث گذر حاج آقا نورالله نجفی جزو سیاست‌های شهرداری اصفهان قرار گرفت که با آزادسازی قسمت‌هایی از این گذر نیمی از پروژه اجرایی و این خیابان از سمت نشاط به سمت میدان از بلاتکلیفی نجات پیدا کرد.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملیات عمرانی گذر آقا نورالله نجفی اظهار کرد: بافت تاریخی اطراف میدان امام (ره) و عبور و مرور گردشگران داخلی و خارجی در مسیر این میدان بزرگ صفوی گواه شکل‌گیری شهر تاریخی منظم در گذشته است که در آن زمان‌ها با الگوهای خاص اجرا شده است.

وی افزود: هم‌اکنون با زندگی مدرن شهری و استفاده حمل‌ونقل شخصی این بافت پاسخگوی خدمت‌رسانی و ترافیک کنونی این گذرهای قدیمی نیست.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری به‌ناچار با حفظ شبکه‌های ارتباطی و ابنیه تاریخی، گذرهای مناسبی برای خدمت‌رسانی مفید به شهروندان ساکن این مناطق و راه‌حلی برای مبارزه با ترافیک شهری ایجاد کرده است.

کلاهدوزان ادامه داد: با وجود مشکلات حال حاضر، احداث خیابان آقا نورالله نجفی جزو سیاست‌های شهرداری اصفهان قرار گرفت که با آزادسازی قسمت‌هایی از این گذر نیمی از پروژه اجرایی و این خیابان از سمت نشاط به سمت میدان از بلاتکلیفی نجات پیدا کرد.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان طرح درخور بافت تاریخی و آثار ارزشمند میراث فرهنگی را به تصویب رساند و عملیات اجرایی آن آغاز و در حال حاضر بخش بازآفرینی بدنه گذر آقا نورالله نجفی تکمیل شده است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان بیان داشت: گذر آقانور الله نجفی یکی از گذرهای تاریخی شهر اصفهان است که پس از ساماندهی و بدنه‌سازی و کف‌سازی آن قرار است در اختیار شهروندان قرار گیرد.

کلاهدوزان گفت: این پروژه شامل المان، باغچه و مبلمان شهری است، اما به‌منظور استحکام‌بخشی و زیبایی از کاهگل در بعضی نقاط برای بازآفرینی بافت قدیمی و سنتی استفاده شده است.

وی با اشاره به کف‌سازی کامل، سنگ فرش و احداث باغچه حدفاصل حوزه علمیه و مسجد شیخ لطف‌الله به‌عنوان بخشی از پروژه ساماندهی گذر آقا نورالله ادامه داد: با همکاری کمیسیون ماده ۵ و اداره کل میراث فرهنگی قفل مشکلات این گذر باز شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه طول پروژه ساماندهی گذر آقا نورالله ۴۰۰ متر است، افزود: هزینه تمام‌شده پروژه به قیمت روز ۵۰ میلیارد تومان برای آزادسازی و ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای این گذر سه هزار متر مربعی بوده است.

کلاهدوزان با بیان اینکه چهار پاتوق در گذر آقا نورالله نجفی احداث می‌شود، ادامه داد: این پروژه در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

کد خبر 714159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.