وقوع بیشترین تصادفات استان کردستان در محور سنندج-کامیاران

رئیس پلیس راه استان کردستان گفت: شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دهگلان به ترتیب بیشترین آمار تصادفات فوتی را در استان کردستان به خود اختصاص داده‌اند و بیشترین تصادفات استان نیز در محور اصلی سنندج-کامیاران اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سرهنگ عیسی گوهری امروز _شنبه دوم دی_ در جلسه کمیسیون راه‌های استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طی دو سال اخیر شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در استان کردستان بوده‌ایم که این روند را سال جاری هم ثابت نگه داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۹۲ نفر فوتی در جاده‌های استان داشتیم، افزود: سال جاری طی ۹ ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، متوفیان تصادفات جاده‌ای استان ۲۵ نفر کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان کردستان ادامه داد: در آماری که هنوز از سوی پزشکی قانونی تأیید نشده است، طی ۹ ماه سال گذشته ۳۱۱ نفر و سال جاری ۲۸۸ نفر فوتی داشته‌ایم که ۲۳ نفر و هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

گوهری اضافه کرد: شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دهگلان به ترتیب بیشترین آمار تصادفات فوتی را در استان کردستان به خود اختصاص داده‌اند و بیشترین تصادفات استان نیز در محور اصلی سنندج-کامیاران اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه ۱۴ درصد تصادفات مربوط به خودرو پراید و ۱۲ درصد وانت‌بارها بوده است، گفت: طی ۹ ماه سال جاری تجاوز به چپ ۱۳ درصد، توجه نکردن به جلو ۲۸ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه نیز ۲۵ درصد عامل تصادفات بوده است.

رئیس پلیس راه استان کردستان خاطرنشان کرد: بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای استان کردستان با ۱۷ درصد در روزهای جمعه صورت گرفته است که نیازمند فرهنگ‌سازی در این مورد هستیم.

کد خبر 714059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.