کدام هنرمندان در مراسم کلنگ‌زنی حریم مجموعه تئاتر شهر حاضر بودند؟

مراسم کلنگ‌زنی حریم مجموعه تئاتر شهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون هنری وزارت ارشاد و هنرمندانی چون داریوش ارجمند، ایرج راد، کاظم هژیرآزاد، خسرو احمدی، بنفشه‌خواه و اسماعیل خلج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم کلنگ‌زنی حریم مجموعه تئاترشهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون هنری وزارت ارشاد و هنرمندانی چون داریوش ارجمند، ایرج راد، کاظم هژیرآزاد، خسرو احمدی، بنفشه‌خواه و اسماعیل خلج برگزار شد.

ابتدای این مراسم جواد طاهری، مدیر مجموعه تئاتر شهر در پیامی ویدئویی با بیان اینکه نزدیک به یک سال و نیم است که این موضوع جدی شده است و ایجاد حریم تئاتر شهر در میراث فرهنگی تصویب شد، اظهار کرد: طرح با گفت‌وگو با میراث فرهنگی و شورای اسلامی شهر به نتیجه رسید، تصویب شد و به مرحله طراحی رسید، طرح توسط خانم امتیازی آماده شد و میراث فرهنگی آن را تأیید کرد.

وی افزود: این طرح فقط برای حفاظت از هنرمندان و مخاطبان تئاتر شهر است و قرار نیست سدی برای رفت و آمد عابران باشد.

در ادامه محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه در این مسیر هر جا به مشکل خوردیم وزیر به کمک ما آمد، اظهار کرد: جمع کردن نظرات هنرمندان و جمع کردن آن با نظرات شهرداری و میراث فرهنگی کار سختی بود که انجام شد و امیدوارم با طرحی که به ثمر نشسته این اتفاق به خوبی رقم بخورد.

پس از آن نیز داریوش ارجمند، بازیگر مطرح کشورمان با بیان اینکه من متعلق به تئاتر شهرستانم و خوشحالم که امروز این مجموعه تئاتری قرار است حفاظت شود، اظهار کرد: من فقط یک بار در این مجموعه اجرا کردم و امیدوارم همان‌طور که از این مجموعه محافظت می‌شود، از هنرمندان هم محافظت شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح تئاتر شهر را دیدم که طرح بسیار خوبی است و از دل طراحی خود این مجموعه برآمده است و با آن هم‌خوانی دارد، افزود: از وزیر و مسئولان سپاسگزارم که این طرح را بعد از مدت‌ها اجرا کردند و امیدوارم که این مجموعه واقعاً تئاتر شهر باشد و همه هنرمندان در آن اجرا کنند.

این بازیگر تصریح کرد: چرا همیشه فکر می‌کنیم باید دست در جیب دولت کنیم، هنرمند باید مردم را جذب کند، یعنی ما باید به سمت مردم برویم؛ هنرمند باید دستمزدش را از مردم بگیرد و قرار نیست دولت همه‌چیز هنر را تأمین کند.

ارجمند در پایان بیان کرد: اگر می‌خواهیم هنری ارزنده داشته باشیم، باید مردم دوستمان داشته باشند.

در بخشی دیگر از این برنامه نیز ایرج راد، رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر اظهار کرد: تئاتر شهر برای همه هنرمندان تئاتر جایگاه ویژه‌ای است، سال ۴۶ این مجموعه ساخته شد و سال ۵۱ این بنا به پایان رسید.

وی ادامه داد: در ابتدا این بنا را برای رادیو شناختند و بعد به وزارت فرهنگ رسید؛ داستان‌های عجیبی برای این ساختمان افتاد و ما در خانه تئاتر تلاش کردیم آسیبی به آن نرسد.

رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر گفت: قرار بود اتفاق خوبی در این مجموعه رخ دهد و از تئاتر شهر تا پهنه رودکی تماشاخانه‌های متفاوت و گالری‌های هنری احداث شود.

راد ادامه داد: در زمان احداث مترو مسیر مترو را با جلساتی تغییر دادیم تا به این سالن آسیبی نرسد، بعدها هم در مراحل دیگر این ساختمان در حال آسیب بود و از آن جلوگیری کردیم.

وی عنوان کرد: در کنار همه این صحبت‌ها همیشه به دنبال ایجاد حریم تئاتر شهر بودیم، جلسات متعددی تشکیل شد و به سرانجام نرسید. امروز خوشحالم که بالاخره در جایی هستیم که این حریم ساخته می‌شود.

در پایان نیز محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در مدتی که من در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم و در اولین بازدیدهایی که از تئاتر شهر داشتم با درخواست ایجاد حریم برای این مجموعه مواجه شدم.

وی ادامه داد: این حریم در تئاتر شهر سال ۱۳۶۸ برداشته شده بود، برای ایجاد حریم این مجموعه هم بحث میراثی وجود داشت و هم شهرداری باید همکاری می‌کرد که بابت همراهی تشکر می‌کنم.

اسماعیلی افزود: حریم باید با مجموعه همراه باشد، من دلیل نبود اعتماد کامل را می‌فهمم و تمام تاکیدم به مسئولان احداث این حریم این بود که این پروژه با نظر خود هنرمندان انجام شود و گام به گام به هنرمندان جلو بروید و خوشحالم که امروز به ثمر رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این مجموعه در اختیار هنرمندان و مردم است، ما در مسئولیت به صورت موسمی می‌آییم و می‌رویم و این مجموعه برای اهالی هنر می‌ماند.

وی افزود: به‌زودی ساخت بزرگ‌ترین مجموعه هنری در تهران آغاز خواهد شد و خانه‌ای برای همه جشنواره‌های ایران خواهد بود و همه امکانات مدرن را در قلب شرق تهران دارا خواهد بود.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: سالی که آن را به پایان می‌بریم، پررونق‌ترین سال فرهنگ و هنر در تمام ادوار بوده است و همه دولت کمک می‌کنند تا ما استوارترین گام‌ها را برای فرهنگ و هنر کشور برداریم.

منبع: فارس

کد خبر 714046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.