جزئیات واریز معوقات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام رتبه‌بندی بازنشستگان رسته‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای بیش از ۵۰ هزار نفر از مشمولان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی اظهار کرد: موضوع رتب‌بندی بازنشستگان رسته آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش بر اساس قانون باید اجرایی می‌شد، اما با توجه به اینکه آموزش و پرورش در نیمه دوم ۱۴۰۱ احکام شاغلان و مشمولان رتبه‌بندی را صادر کرده بود و این مهم تاکنون به طول انجامید.

وی افزود: افرادی که در فاصله سی‌ویکم شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، زیرا حکم کارگزینی با اعمال رتبه‌بندی در زمان اشتغال برای این عزیزان از طرف آموزش و پرورش صادر نشده بود، پرونده این افراد هم زمانی که به صندوق بازنشستگی کشوری تحویل شد، بدون رتبه‌بندی بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در مجموع ۵۰ هزار و ۴۷۷ نفر مشمول دریافت معوقه رتبه‌بندی شده‌اند، تصریح کرد: این تعداد به صورت میانگین ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ناشی از معوقه متناسب‌سازی در طول اجرای این قانون (متناسب‌سازی) یعنی از سی‌ویکم شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری طی پرداختی که پس از واریز حقوق آذرماه خواهد داشت، به طور میانگین بابت معوقه سه ماهه مهر، آبان و آذر ۱۴۰۲ مبلغی معادل ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب این تعداد از مشمولان واریز خواهد کرد که این عدد میانگین بوده و ممکن است افرادی کمتر یا بیشتر از این عدد دریافت کنند.

مسکنی تاکید کرد: این پرداخت‌ها تا پایان سال به صورت ماهانه و تا تکمیل و تسویه کامل معوقات بازنشسته فرهنگیان مشمول با تأمین اعتبار لازم و همکاری سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: در این فرایند با توجه به لزوم صدور احکام اصلاحی با ضرایب سنوات بعدی، بالغ بر ۱۱۴ هزار حکم اصلاحی برای مشمولان صادر شده و در وبگاه صندوق بازنشستگی کشوری قابل دسترس و مشاهده است.

کد خبر 714035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.