نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد ۹۷ درصد است

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ باسوادی در استان ۹۷ درصد است و قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد حسنعلی عزت خواه امروز _شنبه دوم دی_ در آئین تجلیل از پیشکسوتان عرصه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سواد در آموزه‌های دینی و مبانی انقلاب اسلامی ایران عزیز، جایگاه ویژه و والایی دارد که با پیشرفت تکنولوژی و در عصر ارتباطات امروز نقش آن بیش از هر زمان دیگری نمایان است.

وی با تبریک هفته سوادآموزی به همه مسئولان عرصه سوادآموزی آموزشیاران، آموزش دهندگان در سطح استان، افزود: تأسیس نهضت سوادآموزی به عنوان یک جریان مهم فرهنگی به فرمان امام عزیز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نهضت سوادآموزی را نهادی برخاسته از انقلاب به فرمان امام (ره) برای آفرینش علم و گسترش آگاهی در میان مردم دانست و خاطرنشان کرد: افزایش نرخ باسوادی در کشور مرهون تلاش این نهاد انقلابی بود و امروز شاهد رشد ۹۷ درصدی باسوادی در سطح استان هستیم.

در ادامه این آئین سیدحمزه باقری‌نژاد، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت سوادآموزی و تعاریف متعدد از آن، توانایی ایجاد تغییر را ملاک باسوادی دانست و تاکید کرد: شخصی باسواد تلقی می‌شود که بتواند با استفاده از خوانده‌ها و آموخته‌های خود، تغییری مثبت و رو به جلو در زندگی فردی و اجتماعی خود و جامعه‌اش ایجاد کند.

وی ادامه داد: نهضت سواد آموزی با موقعیت شناسی عالمانه امام بزرگوارمان شکل گرفت که با برنامه‌های خوب اجرا شده در عرصه سواد آموزی نرخ باسوادی در کشور که قبل از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد بود به ۹۸ درصد رسیده‌است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در گام دوم سوادآموزی دنبال نشر علم و سوادی هستیم که نافع و توأم با اخلاق، هنر و نشأت گرفته از ایمان باشد هستیم.

باقری‌نژاد از اجرای طرح نماز کلید بهشت و آموزش قرآن علاوه بر آموزش سواد پایه، مقدماتی و تکمیلی به آموزش یاران خبر داد و گفت: در این طرح‌ها سالانه دو هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین ارزیابی به عمل آمده نرخ باسوادی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر ۹۷ درصد است که این نرخ پیش از انقلاب ۲۸ درصد بوده است.

در پایان این آئین از پیشکسوتان عرصه سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد و خانواده‌های مرحومان سید اسماعیل مدبر نژاد و سید حمدالله خواهش نیک از مسئولان اسبق سواد آموزی استان با اهدا لوح تقدیر، تجلیل شد.

کد خبر 713985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.