بریتانیا در آستانه رکود اقتصادی

اقتصاد بریتانیا در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ سقوط کرد و ریسک رکود را افزایش داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پس از آنکه داده‌های جدید نشان داد تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سه ماهه سوم سال اندکی کاهش داشته است، اقتصاد این کشور در آستانه رکود قرار گرفت.

اداره آمار ملی کشور نیز برآورد خود را برای اقتصاد در ماه‌های جولای تا سپتامبر اصلاح کرد و اکنون تخمین می‌زند که تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ به میزان ۰.۱ درصد کاهش داشته است، در حالی که تخمین قبلی حاکی از ثبات و نه کاهش رشد بود.

همچنین برآورد می‌شود بخش خدمات بریتانیا ۰.۲ درصد در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ کاهش داشته باشد که ۰.۱ درصد نسبت به برآوردهای اولیه بیشتر است؛ این افت ۰.۲ درصدی سه ماهه اخیر، افزایش ۰.۴ درصدی ساخت‌وساز و افزایش ۰.۱ درصدی در بخش تولید را جبران کرد.

بریتانیا در آستانه رکود اقتصادی

علاوه بر این تخمین زده می‌شود تولید ناخالص داخلی که نسبت به برآورد قبلی رشد ۰.۲ درصد کاهش داشته است، در سه ماهه دوم رشدی نداشت و اکنون رشدی در سه ماهه سوم گزارش نشده است.

در واقع در بخش تولید ناخالص داخلی، رشد در سه ماهه سوم کاهش داشته است و اکنون رشد سه ماهه منفی ۰.۱ درصد را گزارش می‌دهد. این امر به آن معنی است که رکود زمستانی بسیار محتمل‌تر است.

کاهش تولید ناخالص داخلی بریتانیا از جولای تا سپتامبر، انتظارات در شهر لندن مبنی بر این‌که بانک انگلستان چندین بار نرخ بهره را در سال ۲۰۲۴ کاهش خواهد داد، تقویت خواهد کرد. بازارهای پول پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره بریتانیا در ۲۰۲۴ به میزان ۱.۴ درصد کاهش خواهد یافت. این به آن معنا است که نرخ‌ها می‌تواند تا دسامبر ۲۰۲۴ به ۳.۷۵ درصد کاهش پیدا کنند که از ۵.۲۵ درصد فعلی کاهش را نشان می‌دهد.

بریتانیا در آستانه رکود اقتصادی

کد خبر 713826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.