استرس‌زاترین فرودگاه‌های جهان برای سفر

گاتویک لندن، دومین فرودگاه بزرگ بریتانیا، به‌عنوان استرس‌زاترین فرودگاه جهان برای سفر شناخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، وب‌سایت اطلاعات ویزا (VisaGuide.World) با استفاده از پنج عامل تعداد کل مسافران، اندازه فرودگاه بر حسب متر مربع، تراکم مسافر در هر متر مربع، سهم تأخیر سالانه و فاصله تا مرکز شهر بر حسب کیلومتر، پر استرس‌زاترین فرودگاه‌های جهان را تا دسامبر ۲۰۲۳ رتبه‌بندی کرد.

استرس‌زاترین فرودگاه‌های جهان برای سفر در کریسمس

رتبه‌بندی استرس‌زاترین فرودگاه‌های جهان

طی نظرسنجی از ۱۶۴۲ مسافر هوایی از ۵۳ ملیت مختلف که هر یک حداقل دو سفر هوایی بین‌المللی در سال ۲۰۲۳ داشته‌اند، مسافرت از طریق فرودگاه‌های بزرگ اغلب به دلیل بزرگی، شلوغی، دفعات تأخیر در پروازها، دوری از مرکز شهر و سختی تردد در آن‌ها، جنبه‌هایی از سفرهای هوایی است که بیش از هر موضوع دیگر آن‌ها را تحت فشار قرار داده است.

این نگرانی‌ها به‌عنوان پنج مؤلفه در رتبه‌بندی استرس‌زاترین فرودگاه‌های جهان مورد استفاده قرار گرفت و مشخص شد رتبه نخست به فرودگاه گاتویک لندن اختصاص دارد که دومین فرودگاه بزرگ بریتانیا است.

چرا گاتویک استرس‌زاترین فرودگاه است؟

تعداد مسافرانی که از این فرودگاه استفاده می‌کنند در مقایسه با سایر فرودگاه‌ها کمتر از میانگین است، اما گاتویک یکی از بالاترین امتیازات تراکم مسافر را دارد. درصد تأخیر سالانه پروازهای آن در رتبه دوم از ۱۰ فرودگاه قرار دارد و فاصله آن از مرکز شهر با ۴۳ کیلومتر مسافت، بالاترین میزان است.

استرس‌زاترین فرودگاه‌های جهان برای سفر در کریسمس

استرس‌زاترین فرودگاه‌های جهان

فرودگاه استانبول ترکیه در رتبه دوم قرار دارد. این فرودگاه با ۶۴ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۱۰۷ مسافر در ۲۰۲۲ شلوغ‌ترین فرودگاه اروپا است که آن را به هفتمین فرودگاه شلوغ جهان تبدیل می‌کند؛ مسافران ادعا می‌کنند که به دلیل وسعت بسیار زیاد با بیش از ۷۶ میلیون متر مربع، اغلب برای مسیریابی در فرودگاه با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

فرودگاه مونیخ آلمان در جایگاه سوم قرار دارد و با ۳۱ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۷۳۸ مسافر، کمتر از نیمی از سفرهای استانبول را در همان سال ثبت کرد، اما اندازه فرودگاه مونیخ پنج برابر کوچک‌تر از فرودگاه استانبول است.

فرودگاه بین‌المللی دنور ایالات‌متحده جایگاه چهارم و فرودگاه هیترو بریتانیا مقام پنجم را به خود اختصاص دادند. هیترو دومین فرودگاه شلوغ اروپا با ۶۱ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۵۰۸ مسافر، اما کوچک‌تر از فرودگاه مونیخ است.

استرس‌زاترین فرودگاه‌های جهان برای سفر در کریسمس

رتبه ششم تا دهم لیست به فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس، فرودگاه بین‌المللی رم-فیومیچینو، فرودگاه بین‌المللی دالاس فورت‌ورث، فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی و فرودگاه بین‌المللی اوهار تعلق گرفت.

کد خبر 713801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.