برف و باران از امروز مهمان آسمان کشور می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز با ورود سامانه بارشی، در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش، در مناطق جنوبی گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا گستره بارش علاوه بر مناطق ذکر شده، مناطقی از نیمه شمالی فارس و جنوب و غرب استان اصفهان را نیز در بر می‌گیرد و در بعضی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز و شرق و شمال کشور نیز احتمال رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز شنبه جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال شرق خوزستان، شرق لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، بارش شدت خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه در نوار غربی کشور و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بارش و وزش باد رخ می‌دهد و در دامنه‌های جنوبی البرز سرعت وزش باد افزایش می‌یابد، همچنین روز دوشنبه سامانه بارشی تضعیف شده و در بعضی نقاط غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز، در شرق سواحل دریای خزر و در بعضی نقاط شمال شرق کشور، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود و سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور، جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود، از شنبه تا دوشنبه در شمال غرب کشور، استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان، وزش باد شدید و در بعضی مناطق بسیار شدید خواهد بود، همچنین روز شنبه غرب خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و غبارآلود با بیشینه ۱۵ و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، آسمان نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده با بیشینه ۱۷ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 713793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.