افزایش آمار تکان‌دهنده مرگ‌های ناشی از مواد مخدر در بریتانیا

مرگ‌ومیرهای ناشی از مواد مخدر در انگلستان به بالاترین حد خود طی ۳۰ سال گذشته رسیده و تنها در ۲۰۲۲ نرخ تکان‌دهنده ۸۴.۴ مرگ در هر میلیون نفر را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بریتانیا سال گذشته برای یازدهمین سال متوالی شاهد افزایش تکان‌دهنده مرگ‌ومیر ناشی از مواد مخدر بود.

آمار مرگ‌ومیر ناشی از مواد مخدر در بریتانیا

گزارش جدید مجله پزشکی بریتانیا نشان می‌دهد تعداد مرگ‌ومیر ناشی از مواد مخدر در انگلستان و ولز به بالاترین سطح طی ۳۰ سال گذشته رسیده است و بر اساس گزارش اداره ملی آمار بریتانیا (ONS)، تنها در ۲۰۲۲ دو کشور شاهد ۴۹۰۷ مورد مرگ ثبت شده در این زمینه بوده‌اند که معادل نرخ ۸۴.۴ مرگ در هر میلیون نفر است.

نرخ به‌دست آمده نشان‌دهنده افزایش هر چند جزئی نسبت به چهار هزار و ۸۵۹ مورد مرگ‌ومیر ناشی از مواد مخدر در ۲۰۲۱ و نرخ ۸۴ مرگ در هر میلیون نفر است، اما نسبت به آمار ۲۰۱۲ افزایشی ۸۱.۵ درصدی را نشان می‌دهد. با این وجود ارقام هشداردهنده این دو کشور هنوز از اسکاتلند عقب است که به‌رغم کاهش جزئی در آخرین آمار، برای چندین دهه است که بدترین منطقه اروپا در زمینه مرگ‌ومیرهای ناشی از مواد مخدر به‌شمار می‌رود.

بخش عمده نگرانی‌ها در این زمینه که بر ماهیت فراگیر مسائل مرتبط با مواد افیونی تأکید می‌کند، این است که نیمی از این مرگ‌ومیرها ناشی از خود مواد مخدر و نیم دیگر آن مربوط به موارد استفاده از آن‌ها بوده است.

آمار تکان‌دهنده مرگ‌های ناشی از مواد مخدر در بریتانیا

رایج‌ترین مواد مخدر منجر به مرگ در بریتانیا

هروئین و مورفین رایج‌ترین مواد مخدری هستند که در گواهی‌های مرگ‌ومیرهای ناشی از مواد مخدر در بریتانیا به آن‌ها اشاره شده است، با این حال مرگ‌های ناشی از کوکائین نیز در ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل دو درصد افزایش داشته و به رقم خیره‌کننده ۸۵۷ مرگ رسیده است که افزایشی بیش از هفت برابری را نسبت به ۲۰۱۱ نشان می‌دهد.

داده‌ها همچنین حاکی از افزایش نگران‌کننده استفاده از چند مخدر به‌صورت هم‌زمان است که گفته می‌شود این روند به‌طور قابل‌توجهی در افزایش آمار مرگ‌ومیرهای مرتبط با مواد مخدر نقش داشته است.

در اصل میانگین تعداد مواد ذکر شده در گواهی‌های فوت ناشی از مخدر از ۲۰۱۰ به‌طور پیوسته افزایش داشته و استفاده از بنزودیازپین‌ها (آرام بخش‌ها) و گاباپنتینوئیدها (برای مدیریت درد) به طور فزاینده‌ای در کنار مواد افیونی سنتی ظاهر شده است.

آمار تکان‌دهنده مرگ‌های ناشی از مواد مخدر در بریتانیا

کارشناسان با تأکید بر اهمیت کاهش آسیب، دسترسی به درمان و برپایی کمپین‌های آگاهی عمومی، خواستار راهبردهای جامع برای رسیدگی به علل ریشه‌ای این افزایش‌ها شده‌اند.

کد خبر 713623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.