لزوم همراهی کلان‌شهرها برای رفع مشکلات مشترک

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صورت تعامل شهرها و کلان‌شهرهایی که مشکلات مشترکی همچون آلودگی هوا، ترافیک و احداث خطوط مترو دارند، تجربیات آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود و برای حل مسائل می‌توانند از یکدیگر مشاوره بگیرند.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و مباحثی که در این جلسه مطرح شد، اظهار کرد: بنیاد نصف جهان سال ۱۳۸۶ با حضور نخبه‌های اصفهانی که مقیم تهران هستند و چندین سال است مسئولیت ملی و کشوری دارند، در این کلان‌شهر تشکیل شد.

وی افزود: این افراد در رابطه با رفع مشکلات اصفهان طبق توانایی‌هایی که دارند، اقداماتی انجام می‌دهند یا به مدیران شهری و استانی کمک می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طبق صحبت‌های انجام شده، قرار بر این شد که اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه حضور داشته باشند و درباره مشکلات اصفهان از جمله آلودگی و آب صحبت کنند و در این راستا تعاملی با شورای شهر تهران داشته باشند.

فلاح اضافه کرد: پس از بازدید باغ پرندگان تهران و ساختمان بلدیه که شهرداری تهران در آن مستقر خواهد شد، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر این کلان‌شهر حضور یافتیم.

وی با بیان اینکه موضوعاتی از جمله بند اساسنامه سازمان‌ها در این جلسه مطرح شد، لوایح آن مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در این جلسه درباره تبدیل وضعیت کارکنان به‌ویژه نیروهای حجمی طبق قانون ایثارگری که در مجلس تصویب و ابلاغ شده بود و شهرداری‌ها نیز مجاب به اجرای آن شدند، صحبت شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: در این جلسه اساسنامه یکی از شرکت‌های فنی مهندسی مطرح شد، ایراداتی داشت و مقرر شد بعد از رفع این موارد در صحن شورا مطرح شود، همچنین روند اجرای تبدیل وضعیت به‌صورت گزارش در صحن شورای شهر تهران مطرح شد.

فلاح ادامه داد: در صورت تعامل شهرها و کلان‌شهرهایی که مشکلات مشترکی همچون آلودگی هوا، ترافیک و احداث خطوط مترو دارند، تجربیات آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود و برای حل مسائل می‌توانند از یکدیگر مشاوره بگیرند.

وی گفت: چندین سال است مجمع شهرداران کلان‌شهرها تشکیل شده است، همچنین در شوراها، مجمع رؤسای کمیسیون‌های کلان‌شهرها ماهی یک‌بار در شهرها برگزار می‌شود که می‌تواند موجب ایجاد تعامل بین شهرها و اشتراک تجربیات آن‌ها شود.

کد خبر 713445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.