شناسایی بیش از یک هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا در کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در پویش ملی سلامت تاکنون ۴۸۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت و یک هزار و ۱۶۰ بیمار مبتلا به فشار خون بالا در استان کردستان شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بهرام کندایی اظهار کرد: پویش ملی سلامت با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا از ۲۰ آبان در استان کردستان و همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

وی افزود: تاکنون ۳۵۵ هزار کردستانی در پویش ملی سلامت غربالگری فشارخون و دیابت شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان میانگین غربالگری‌های انجام شده در استان را ۲۶.۶ درصد عنوان کرد و گفت: میزان غربالگری شهری ۱۵.۳ درصد، غربالگری روستایی ۵۷ درصد، غربالگری مردان ۲۳.۹ درصد و غربالگری زنان ۲۹.۴ درصد بوده است.

کندایی ادامه داد: در پویش ملی سلامت تاکنون ۴۸۰ نفر بیمار جدید مبتلا به دیابت و یک هزار و ۱۶۰ نفر بیمار مبتلا به فشار خون بالا در استان شناسایی شده که این موارد شامل هم استانی‌هایی است که تاکنون از بیماری خود مطلع نبودند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۷ هزار و ۹۰۱ مورد پیش فشارخون، ۱۲ هزار و ۲۳۰ مورد دیابت، پنج هزار و ۷۳۱ مورد مشکوک به فشارخون و ۲ هزار و ۳۰۹ مورد مشکوک به دیابت نیز در استان شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: افزایش آگاهی مردم در خصوص بیماری‌های دیابت و فشار خون بالا و همچنین شناسایی افرادی که از بیماری خود اطلاع ندارند، از جمله اهداف مهم این برنامه بوده است.

کد خبر 713168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.