برخورد با بیش از یک میلیون وسیله‌ نقلیه پلاک مخدوش در کشور

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور از اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه دارای پلاک مخدوش در سراسر کشور خبر داد و گفت: در ۹ ماه ۱۴۰۲، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار وسایل نقلیه پلاک مخدوش در سراسر کشور توسط پلیس اعمال قانون شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدباقر سلیمی با اشاره به اهمیت شناسایی و خوانایی پلاک وسایل نقلیه اظهار کرد: پلاک، از ارکان اصلی هویت و عامل شناسایی وسایل نقلیه است و هرگونه تغییر در ارقام، رنگ، ابعاد، حروف و پوشاندن پلاک طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب است.

وی افزود: این نوع جرم توسط دوربین‌های ترافیکی در معابر درون و برون شهری و توسط تمام کارکنان انتظامی کشور شناسایی و برخورد قانونی و مجرمان به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش گفت: در ۹ ماه ۱۴۰۲، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار وسایل نقلیه پلاک مخدوش در سراسر کشور توسط پلیس اعمال قانون و حدود ۷ هزار وسیله نقلیه اعم از خودرو یا موتورسیکلت که اقدام آنها جعل تعمدی بوده است، برای رسیدگی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح همچنان با قوت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: رانندگان نسبت به وسایل نقلیه حساس باشند و مرتکب تخلفات مربوط به مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه خود نشوند، همچنین افراد آگاه باشند که همکاران با استفاده از ابزارهای هوشمندی، این تخلف را شناسایی و با مرتکبان برخورد می‌کنند.

کد خبر 713149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.