فوت سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر بر اثر حوادث رانندگی / افزایش ۹ درصدی تصادفات برون‌شهری

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در شش‌ماه اول سال جاری، تصادفات به‌ویژه در حوزه برون‌شهری با افزایش ۹ درصدی روبه‌رو بوده است، گفت: سالانه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر به دلیل حوادث رانندگی در جاده‌های اصفهان جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی مولوی اظهار کرد: در شش‌ماه اول سال جاری، تصادفات به‌ویژه در حوزه برون‌شهری با افزایش ۹ درصدی روبه‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر به دلیل حوادث رانندگی در جاده‌های اصفهان جان خود را از دست می‌دهند، افزود: رعایت نکردن قوانین و مقررات از سوی رانندگان در جان باختن این افراد بسیار مؤثر و اعتقاد بر این است که ۸۰ درصد علل وقوع حوادث ترافیکی عامل انسانی است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش فوتی‌های حوادث رانندگی طی سالیان گذشته گفت: سال ۸۴ نزدیک به ۲۴ هزار نفر در حوادث رانندگی جان باختند، اما با اقدامات رسانه‌ای، فرهنگ‌سازی، طرح همیاران پلیس و پلیس یاران تصادفات کاهش یافته است و تعداد جان باختگان به مرز ۱۶ و ۱۷ هزار نفر در سال رسید.

وی اضافه کرد: با توجه به تعطیلات در ایام مختلف سال و جذاب بودن استان به عنوان مقصد گردشگری ترددها نیز در جاده‌های استان افزایش می‌یابد و در همین بازه زمانی نیز حوادث ترافیکی استان افزایش می‌یابد، البته در مواقع بارندگی و شرایط جوی نامساعد نیز شاهد افزایش حوادث هستیم.

سرهنگ مولوی خاطرنشان کرد: توسعه سامانه‌های هوشمند و کنترل وضعیت رانندگان در تمام پلیس‌راه‌ها و استفاده از سامانه «سپهتن» و اصلاح نقاط پرحادثه از جمله برنامه‌های پلیس راه استان اصفهان برای کاهش تصادفات در راه‌های استان است.

کد خبر 713140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.