ایجاد مسکن مقرون‌به‌صرفه با خانه‌های مدولار شیکاگو

خانه‌های مدولار ارزان‌تر و قابل ساخت سریع‌تر، جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌ای به‌جای ساخت‌وسازهای سنتی برای ساکنان کم و متوسط‌درآمد شیکاگو محسوب می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شیکاگو در نوامبر نخستین خانه از ده‌ها خانه مدولار برنامه‌ریزی شده خود را ساخت. این پروژه بخشی از ابتکار شهر با هدف احیای بخش‌های جنوبی شهر به کمک ساخت هزار خانه مقرون‌به‌صرفه است.

ایجاد مسکن مقرون‌به‌صرفه با خانه‌های مدولار شیکاگو

ساخت نخستین خانه‌های مدولار در شیکاگو

خانه‌های مدولار که به‌صورت بخش‌هایی مجزا در محلی دیگری ساخته، سپس به محل موردنظر حمل و آنجا مونتاژ می‌شوند، نسبت به ساخت‌وسازهای سنتی جدید مقرون‌به‌صرفه‌تر و سریع‌تر ساخته می‌شوند و خرید آن‌ها برای بسیاری از ساکنان جوامع که توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین برای صاحب‌خانه شدن را ندارند، گزینه‌ای مناسب به‌شمار می‌روند.

ساخت این خانه‌ها توسط بسیاری از حوزه‌های قضائی محلی ایالات‌متحده محدود یا کاملاً ممنوع شده است، با این وجود شیکاگو ساخت خانه‌های مدولار را به‌عنوان رویکردی نوآورانه به‌منظور ایجاد مالکیت خانه برای خانواده‌های متوسط تا کم درآمد به مرحله اجرا گذاشته است، چراکه یکی از چالش‌های کلیدی در این جوامع عرضه محدود مسکن آماده نقل‌وانتقال به‌ویژه برای ساکنان با درآمد پایین است.

مسکن مدولار از فراوانی زمین‌های خالی بهره می‌برد و خانه‌ای را ایجاد می‌کند که نسبت به سایر انواع ساختمان‌های جدید مقرون‌به‌صرفه‌تر و ساکن شدن در آن سریع‌تر باشد.

ایجاد مسکن مقرون‌به‌صرفه با خانه‌های مدولار شیکاگو

احیای جوامع با خانه‌های مدولار

شیکاگو پروژه ایجاد هزاران خانه مقرون‌به‌صرفه را با هدف بازپس‌گیری جوامع و احیای مناطق جنوبی شهری خود به مرحله اجرا گذاشته است به این امید که ساکنانی مهاجرت کرده شهر را به خانه بازگرداند. در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار نفر از ساکنان مناطق جنوبی در شیکاگو محله‌های خود را به‌دنبال دسترسی به خانه و امکانات ترک کرده‌اند، به این ترتیب بازگرداندن آن‌ها به جوامع و محله‌های خود نیازمند ساخت خانه‌های جدید است که شیکاگو آن را در دستور کار قرار داده است.

ایجاد مسکن مقرون‌به‌صرفه با خانه‌های مدولار شیکاگو

کد خبر 713128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.