تظاهرات کشاورزان آلمانی و فرانسوی با کودپاشی و صف‌بندی تراکتوری

روز گذشته آلمان شاهد تظاهرات کشاورزهایی بود که در اعتراض به طرح حذف امتیازات مالیاتی با ۱۷۰۰ تراکتور به خیابان‌های برلین آمدند. کشاورزان فرانسوی نیز گردهمایی عظیمی را برگزار کردند و به نشانه اعتراض به چندین ساختمان دولتی کود پاشیدند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کشاورزان فرانسوی به افزایش قیمت گازوئیل، مالیات‌های بیشتر، سیاست‌های آب‌وهوایی و تصمیمات مرتبط با بخش کشاورزی اعتراض دارند و تظاهرات خود را از ماه نوامبر آغاز کرده‌اند. کشاورزان روز گذشته گردهمایی عظیمی با ۸۰ تراکتور را برگزار کردند و به نشانه اعتراض به چندین ساختمان دولتی کود پاشیدند.

نهادهایی که این اعتراضات را رهبری می‌کنند، فدراسیون ملی سندیکاهای فعال در بخش کشاورزی و اتحادیه کشاورزان جوان فرانسه هستند.

تظاهرات کشاورزان آلمانی و فرانسوی با کودپاشی و صف‌بندی تراکتوری

کشاورزان آلمانی با تراکتورسازی برلین را محاصره کردند

چند روز پس از آنکه رهبران آلمان ادعا کردند بحران بودجه کشور را حل کرده‌اند، هزاران کشاورز روز دوشنبه در خیابان‌های برلین در اعتراض به طرح حذف امتیازات مالیاتی به خیابان‌ها آمدند.

کاروانی متشکل از ۱۷۰۰ تراکتور جاده اصلی منتهی به دروازه نمادین براندنبورگ در مرکز برلین را مسدود کرد، جایی که هزاران کشاورز علیه پیشنهاد دولت برای پایان دادن به معافیت‌های مالیاتی خود برای سوخت و وسایل نقلیه کشاورزی تظاهرات کردند.

دولت می‌خواهد افزایش مالیات را که به گفته کشاورزان سالانه حدود یک میلیارد یورو برای این بخش هزینه در بر خواهد داشت، برای کمک به شکاف ۱۷ میلیارد یورویی در بودجه سال ۲۰۲۴ خود معرفی کند.

تظاهرات کشاورزان آلمانی و فرانسوی با کودپاشی و صف‌بندی تراکتوری

کشاورزان از تصمیم دولت فدرال برای حذف یارانه سوخت دیزل و همچنین نفی معافیت‌های مالیاتی برای خرید ماشین آلات کشاورزی و جنگلداری عصبانی هستند.

جدای از تظاهرات گسترده کشاورزان در برلین، وزیر کشاورزی آلمان، جم اوزدمیر و حزب دوستدار بازار این کشور نیز علیه این کاهش برنامه‌ریزی شده اعتراض کردند.

تظاهرات کشاورزان آلمانی و فرانسوی با کودپاشی و صف‌بندی تراکتوری

کد خبر 713055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.