پل صاحب‌روضات تا خرداد ۱۴۰۳ احداث می‌شود

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: عملیات اجرایی فاز سوم پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی شامل پل هم‌سطحی میان خیابان‌های صاحب‌روضات و بهستان آغاز شده است و در نظر داریم تا خرداد سال آینده به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر کشاورزراد امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم آذر_ در نشست خبری با محوریت حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان اظهار کرد: هر اقدامی که در مجموعه عمران شهرداری انجام می‌شود، نتیجه یک حرکت تیمی در قسمت‌های مختلف شهرداری است تا یک پروژه عمرانی به نتیجه برسد.

وی افزود: هر حرکت عمرانی و آبادانی در سطح شهر که نتیجه آن برای مردم ملموس است موجب امیدواری مردم به نظام و کشور می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه شهرداری اصفهان در سال جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۷۰ درصد آن پروژه‌های سرمایه‌ای به ارزش حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان است، گفت: بیش از چهار هزار میلیارد تومان پروژه در سال جاری توسط معاونت عمران اجرا می‌شود.

کشاورزراد ادامه داد: حوزه معاونت عمران شهرداری اصفهان طرح‌ها را در مرحله نخست بررسی می‌کند، اگر از لحاظ فنی مشکل خاصی نباشد، اعتبار توسط مناطق یا شهرداری مرکزی تأمین می‌شود و اسناد مناقصه تهیه و توسط معاونت عمران وارد مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار می‌شود، سپس مراحل انعقاد قرارداد، تحویل زمین و پروژه و عملیات پروژه آغاز می‌شود و نظارت تا انتهای کار برعهده سازمان عمران است.

برای تأمین مالی ۲۲۰ پروژه بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه شده است

وی با بیان اینکه تا پایان آبان سال جاری پروژه‌های سرمایه‌گذاری به ارزش ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان انجام شده است، گفت: ۲۲۰ قرارداد منعقد شده است، در هشت ماهه نخست سال ۱۳۹۸، پیمانکار ۱۴۰ پروژه، سال ۱۳۹۹، ۱۴۴ پروژه، سال ۱۴۰۰، ۱۱۴ پروژه، سال گذشته ۱۱۱ پروژه و سال جاری ۲۲۰ انتخاب و قرارداد منعقد شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه برای تأمین مالی ۲۲۰ پروژه بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: در بودجه سال جاری ۳۶۸ پروژه با هزینه ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، طراحی این پروژه‌ها باید توسط سازمان طراحی انجام و سپس به معاونت عمران ابلاغ شود، تا کنون ۲۷۰ پروژه طراحی و قرارداد ۲۲۰ پروژه بسته شده است، تعدادی از این پروژه‌ها گره‌گشا بوده که سال‌های زیادی در بودجه شهرداری قرار می‌گرفت، اما اجرایی نمی‌شد.

اعتبار آزادسازی کیلومتر صفر تا چهار رینگ چهارم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است

وی با اشاره به اینکه دو پروژه شاخص اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری به بهره‌برداری رسید، گفت: پروژه شهدای ورزشکار ورودی شهر دولت‌آباد با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، پروژه مرحوم آشتیانی که در خیابان زینبیه ورودی شهر حبیب‌آباد واقع است، با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان اوایل سال جاری به بهره‌برداری رسید؛ این دو پروژه برای افرادی که از سمت شمال شهر به جنوب و شرق عزیمت می‌کنند، کمک‌کننده است.

کشاورزراد با بیان اینکه حلقه حفاظتی به طول ۷۸.۲ کیلومتر و عرض ۷۵ متر است، تصریح کرد: این رینگ شامل دو محور تندرو با عرض ۲۰ متر و دو محور کندرو با عرض ۱۱ متر و پیاده‌رو و فضای سبز با عرض ۷۸ متر، است و کلان‌پروژه‌ای است که در سایر کلان‌شهرهای کشور با ابعاد مشابه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در مسیر رینگ چهارم ۳۶ تقاطع و پل احداث شده است، خاطرنشان کرد: ۴۸ کیلومتر آن در محدوده و حریم شهر اصفهان قرار دارد و ۳۰ کیلومتر آن در محدوده پنج شهر دولت‌آباد، خورزوق، خمینی‌شهر، درچه و شهر ابریشم است.

تا پایان سال جاری تعریض سه کیلومتر رینگ چهارم حدفاصل کیلومتر ۶۵ تا ۶۸ در محدوده منطقه شش شهرداری انجام می‌شود

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به مزایای احداث رینگ چهارم ادامه داد: از عبور خودروهای سنگین در محدوده شهر کاسته می‌شود، همچنین کاهش حجم ترافیک در رینگ سوم و مرکز شهر، کاهش آلودگی هوا، کاهش زمان سفر برای افرادی که داخل محدوده شهر حرکت می‌کنند، از جمله سایر مزایای این رینگ است.

کشاورزراد با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری بیشترین توجه بر کیلومتر صفر تا چهار، رینگ چهارم است، گفت: کیلومتر صفر از تقاطع غیر هم‌سطح شهید سلیمانی آغاز و تا ورودی شهر قهجاورستان ادامه دارد، کیلومتر ۸۷ مجدد به تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی می‌رسد، درواقع به‌صورت یک حلقه نقطه آغاز و پایان متصل می‌شود، در دوره گذشته کیلومتر چهار تا هشت به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در محدوده کیلومتر صفر تا چهارم رینگ چهارم، در محدوده منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان بیشترین حجم مغازه و منزل وجود دارد که آزادسازی آن بسیار دشوار است، تصریح کرد: این منطقه در محدوده محلات خاتون‌آباد، دهنو، چنگان قرار دارد، اعتبار آزادسازی کیلومتر صفر تا چهار رینگ چهارم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده به پایان برسد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات عمرانی رینگ چهارم حدفاصل کیلومتر ۶۵ تا ۶۸ در محدوده منطقه شش شهرداری فعال است و در نظر داریم که تا پایان سال تعریض این سه کیلومتر انجام شود، اظهار کرد: در حال حاضر پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد، امیدوارم در بودجه سال آینده تعریض کیلومتر ۶۸ که از پل اشکاوند به سمت شمال تا تقاطع غیرهمسطح سردار سلیمانی است و تقاطع غیرهمسطح روشن‌دشت یا فخری‌زاده احداث شود، هزینه آزادسازی این قسمت ۴۰۰ میلیارد تومان است، اگر این اتفاق بیفتد، مسیر بعد از سپاهان‌شهر تا کیلومتر هشت تعریض کامل می‌شود.

کشاورزراد با اشاره به نارضایتی مردم از حفره‌های ایجاد شده در اثر تأسیسات شهری و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر اصفهان تصریح کرد: برآورد هزینه اجرای آسفالت در کل شهر بالغ بر سه هزار میلیارد تومان و هزینه زیادی است، در حالی که شهرداری با محدودیت بودجه مواجه است.

اعتبار آزادسازی کیلومتر صفر تا چهار رینگ چهارم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹، ۱۶۲ هزار تن آسفالت در سطح شهر اصفهان اجرا شده است، ادامه داد: سال ۱۴۰۰، ۱۸۳ هزار تن، سال گذشته ۲۰۰ هزار تن و هشت ماه نخست سال جاری ۲۱۰ هزار تن آسفالت اجرا شده است، بودجه آسفالت شامل روکش معابر اصلی و فرعی، درزگیری طراز، جایگزینی آسفالت و زیرسازی آسفالت می‌شود که سیاست حوزه معاونت عمران استفاده از آسفالت جایگزین است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های نوین برای تولید آسفالت در مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار این دوره مدیریت شهری بوده و تلاش شده است تا آسفالت با کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب تولید شود.

کشاورزراد با بیان اینکه مصالحی که در سطح شهر و آسفالت استفاده می‌کنیم، آهکی و از بهترین نوع مصالح است، اما معایبی نیز دارد، گفت: هنگامی که وسایل نقلیه حرکت می‌کند، سطح آسفالت صیقلی می‌شود و موجب سُر خوردن خودروها می‌شود، بنابراین حوزه معاونت حمل‌ونقل و پلیس مجبور به خراش این سطوح می‌شوند، از این‌رو تلاش می‌کنیم با استفاده از روش‌های نوین از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به حوزه نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی در معاونت عمران شهرداری اصفهان گفت: ابنیه فنی توسط حوزه عمران، سازمان خدمات شهری و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک نگهداری می‌شود تا پروژه بهره‌برداری شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد؛ نگهداری و تعمیرات پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح، درزهای انبساطی، نظافت روی پل‌ها و ناودان‌ها، پل‌های مکانیزه، ساختمان‌ها و پارکینگ‌ها در حیطه وظایف این سازمان است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه ۱۵۰ تقاطع غیرهمسطح و پل در سطح شهر وجود دارد که نگهداری و تعمیرات آن به‌صورت شبانه انجام می‌شود تا وقفه‌ای در خدمت‌رسانی رخ ندهد، تصریح کرد: ۲۵ پارکینگ در اختیار معاونت عمران قرار دارد که نگهداری، تعمیرات و اطفای حریق آن‌ها انجام می‌شود.

کشاورزراد با بیان اینکه ۲۶ پل مکانیزه در اختیار معاونت عمران قرار دارد، ادامه داد: ۱۱ پل از سال‌های پیش تحویل معاونت داده شده که تعمیرات کلی آن انجام شده است؛ البته زمانی که تحویل گرفتیم بیش از ۴۰ درصد خاموشی داشتیم که در حال حاضر به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است، همچنین ۱۵ پل که توسط بخش خصوصی نگهداری می‌شد از انتهای سال گذشته به معاونت عمران تحویل داده شد.

وی ادامه داد: این ۱۵ پل اورهال می‌شود و با توجه به قطعات وارداتی پروسه‌ای زمان‌بر است، اما تا پایان سال در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه ۸۱ آسانسور در سطح این شهر قرار دارد، تصریح کرد: استانداردسازی این آسانسورها باید انجام شود که تاکنون ۵۰ درصد انجام شده است و باقی‌مانده آن نیز در دست اقدام است.

عملیات اجرایی تعریض بزرگراه شهید خرازی بدون اینکه خدشه‌ای به وضع ترافیک موجود این بزرگراه وارد شود، در سه فاز آغاز شد

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی از سال ۹۳ در بودجه شهرداری این کلان‌شهر قرار داشته، اما عملیات اجرایی آن انجام نمی‌شده است، گفت: بدون اینکه خدشه‌ای به وضع ترافیک موجود وارد شود، عملیات اجرایی این پروژه در سه فاز آغاز شد.

کشاورزراد با بیان اینکه فاز نخست تعریض پروژه شهید خرازی حدفاصل پل مطهری تا قبل از پل آتشگاه، با یک ماه تأخیر به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: فاز دوم در محدوده آتشگاه است که تعریض کامل انجام و در زمان مقرر به پایان رسید، اما با فاز سوم درگیر است؛ فاز سوم نیز شامل پل هم‌سطحی میان خیابان‌های صاحب‌روضات و بهستان است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است و در نظر داریم تا خرداد سال آینده به اتمام برسد.

کد خبر 713035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.