آسمان کشور از جمعه بارانی است / ماندگاری آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از آلودگی هوا در شهرهای صنعتی، ورود سامانه بارشی از غرب کشور طی روز جمعه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: از امروز، بیست‌وهشتم آذر تا جمعه، یکم دی، جوی آرام و پایدار را در بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت و در شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا برقرار است.

وی با بیان اینکه چهارشنبه و پنجشنبه در بعضی نقاط جنوب، جنوب شرق و شرق کشور وزش باد و در ارتفاعات افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، افزود: از شنبه، دوم دی در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس و بعضی نقاط بوشهر و فارس بارش باران و وزش باد شدید، در مناطق جنوبی رعد و برق، در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: برای جمعه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، در برخی نقاط شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۹- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند، ادامه داد: امروز در بعضی نقاط سواحل گیلان و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بعضی نقاط هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با تاکید بر اینکه دریای خزر امروز مواج است، گفت: فردا در نوار شمالی کشور به ویژه در سواحل دریایی خزر، دمای هوا بین شش تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان آسمان غبارآلوده و نیمه‌ابری با بیشینه ۱۶ و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 712985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.