منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه بودجه سال آینده، هزینه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و جداولی در خصوص مصارف بودجه مانند متوسط رشد حقوق کارکنان و بازنشستگان و متوسط رشد سایر هزینه‌های جاری دیده شده است که مهم‌ترین اصلاحات آن بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، داوود منظور درباره آخرین تغییرات بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: در زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس با نقطه نظرات نمایندگان جمع‌بندی این شد که لایحه دولت رأی نمایندگان را کسب نکند؛ مهم‌ترین دغدغه نمایندگان مسئله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بود که تاکید شد این بخش جزو بخش هزینه‌های لایحه بودجه و بخش دوم آن است و با توجه به مصوبه مجلس، سال جاری بودجه در دو بخش ارائه می‌شود.

وی افزود: ابهام نمایندگان بیشتردر بخش دوم شامل مخارج و هزینه‌ها به‌ویژه اعتبارات مربوط به متناسب‌سازی بازنشستگان بود که گفته شد آمادگی داریم که برای متناسب‌سازی بازنشستگان منابع مالی لازم را تأمین کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به خواسته نمایندگان مبنی بر ذکر شدن منابع لازم برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، این بخش به لایحه بودجه اضافه شد. فرضیه‌های مربوط به مصارف نیز در یک جدول به لایحه اضافه شد که مبنای تبیین بخش دوم بودجه است.

منظور اضافه کرد: متوسط رشد حقوق کارکنان و بازنشستگان، متوسط رشد سایر هزینه‌های جاری، رشد عائله‌مندی رشد حق اولاد رشد هزینه‌های مالی اوراق مالی منتشرشده در سال‌های قبل، رشد ردیف‌های درآمد هزینه‌ای رشد اعتبارات تملک دارایی سرمایه در استان‌ها همه در لایحه بودجه در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: البته نمایندگان انتظارات دیگری هم داشتند از جمله اینکه سیاست ارزی دولت هم در بودجه عنوان شود، همچنین نمایندگان درخواست داشتند که موضوعات مربوط به ناترازی انرژی در لایحه بودجه ذکر شود، این موضوعات در عمل فرابودجه‌ای است و باید در فرصت دیگری به آن پرداخته شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سعی شد در لایحه بودجه سیاست‌های کلی نازل بر برنامه هفتم، با وجود آنکه هنوز برنامه هفتم تصویب نشده و در شورای نگهبان و در مجمع تشخیص مصلحت نظام در هیئت عالی نظارت در حال رسیدگی است به‌طور کامل و عینی در نظر گرفته شود.

منظور اضافه کرد: برنامه هفتم نازل بر برخی تکالیف برای دولت است به‌ویژه سیاست‌های ابلاغی در حوزه تأمین مالی رشد و حمایت از اشتغال و تولید اصلاح ساختار بودجه مسئله مدیریت آب و کشاورزی موضوعات مربوط به برق و انرژی نفت و گاز صنعت و معدن مسکن و حمل و نقل ارتباطات و اقتصاد موضوع آموزش و فرهنگ و مسئله نظام اداری، همه در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شد، در لایحه احکام بودجه‌ای مورد نیاز برای تحقق سیاست‌های کلی برنامه در سال اول برنامه خواهد بود.

وی تصریح کرد: سعی کرده‌ایم که در اولین برش از برنامه ابتدا بهبود قابل ملاحظه‌ای در تراز عملیاتی در بودجه ایجاد کنیم و سهم درآمدهای پایدار دولت را افزایش دهیم، سعی کردیم که از کسر بودجه پنهان در بودجه اجتناب کنیم، برآوردهای ما از ارقام بودجه‌ای و منابع بودجه بسیار با دقت انجام گرفته است در مجموع امیدواریم که لایحه بودجه ۱۴۰۳ وقتی به قانون تبدیل شد افقی را باز کند که ما بتوانیم سیاست‌های کلی برنامه هفتم را به‌خوبی اجرا کنیم.

کد خبر 712970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.