بیش از ۱۶۰۰ بازرسی از داروخانه ها و واحدهای عرضه کننده کالاهای سلامت محور انجام شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از ابتدای سالجاری،هزار و ۶۰۶مورد بازرسی از مراکز و واحدهای عرضه کالاهای سلامت محور استان انجام که منجر به پلمپ ۱۷ واحد صنفی متخلف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، عباس علیمرادیان اظهار کرد:، یک‌هزار و ۶۰۶ بازدید یاز تمام مراکز عرضه کالاهای سلامت محور از جمله داروخانه‌ها، واحدهای تولید و بسته‌بندی مواد غذایی، آشامیدنی، عطاری‌ها، مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی، فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی، باشگاه‌های بدن سازی و … انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۶۵۰ مورد بازرسی از داروخانه‌ها، ۱۶۰ مورد بازرسی از عطاری‌ها، ۶۱ مورد بازرسی از باشگاه‌های ورزشی، ۵۶۵ بازرسی از واحدهای تولیدی مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و ۱۷۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی؛ آمار تفکیکی بازرسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان غذا و دارو مجموعه سلامت استان است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در بازرسی‌های انجام شده، ۱۶ عطاری و یک داروخانه پلمپ شده‌اند و مبلغ یک میلیارد و پانصد هزار ریال ارزش داروهای مخدر کشف شده از عطاری‌ها، مبلغ چهار میلیارد ریال ارزش داروهای غیر مجاز و قاچاق کشف شده است.

وی گفت: مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال ارزش ریالی داروهای کشف شده به صورت گشت‌های مشترک با پلیس اماکن، پلیس امنیت اقتصادی، تعزیرات و سازمان صنعت و معدن بوده که پرونده آنها برای پیگیری سایر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شده است.

علیمرادیان اضافه کرد: شهروندان می‌توانند شکایات خود را به صورت همه روزه از ساعت هشت الی ۱۵ با شماره تلفن ۱۹۰ و در ساعات عصر با شماره تلفن همراه ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ با کارشناسان دارویی در میان بگذارند.

کد خبر 712892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.