حضرت زهرا(س) با اشک‌های خود چراغ حق را روشن نگاه داشتند

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به دلیل اشک‌های حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه تا زنده بودند فریاد زدند، حتی با ناله‌ها و گریه‌های خود اجازه نداد چراغ حق خاموش شود و این گریه‌ها برای فدک نبود، بلکه برای اسلام پس از غصب خلافت بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در دفتر امام جمعه اصفهان با اشاره به لزوم تحلیل مسائل پس از ارتحال رسول خدا (ص) که منجر به شهادت صدیقه طاهره شد، اظهار کرد: به‌طور قطع تعیین کننده جانشین رسول خدا، خداوند است و خدا بهتر می‌داند رسالت خود را در اختیار چه فردی بگذارد و این انتصاب از جانب خداوند سبحان است.

وی با بیان انتصاب هارون به جانشینی حضرت موسی (ع) از سوی خدا افزود: زمانی که حضرت موسی به پیغمبری مبعوث می‌شود از خداوند شرح صدر، سخن مؤثر و وصی و وزیر برای خود می‌خواهد، یعنی تعیین‌کننده خدا است و حضرت موسی (ع) هم از خدا می‌خواهد.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه عموم مفسران شیعه و سنی درباره غدیر خم نوشته و اعتراف کرده‌اند که رسول اکرم (ص) در سرزمین غدیر خم تحت عنوان ابلاغ فرمان خدا عمل کرد، گفت: پیامبر صریحاً فرمودند این دستور خدا است و تعیین امیرمومنان (ع) درغدیرخم به طور قطع از جانب خدا بود و همان افرادی که بعدها زدند، کشتند و آتش زدند از افرادی بودند که دست علی را گرفتند و اظهار داشتند «بَخٍّ بَخٍّ لَک یا عَلِی أَصْبَحْتَ مَوْلَای».

میردامادی کار سقیفه بنی‌ساعده را تغییر ارزش‌ها به ضد ارزش دانست، خاطرنشان کرد: آن‌ها سه ضد ارزش برای امیرمومنان (ع) بیان کردند که هر سه ارزش بود و یکی از خلاف‌ها و جنایت‌های جنایتکاران این است که ارزش را ضد ارزش اعلام و یا ضد ارزش را ارزش بیان می‌کنند.

وی اضافه کرد: آن‌ها در آن شورا گفتند علی بن ابیطالب در جنگ‌ها، بسیاری از پدران آن‌ها را کشته و به این زودی دل آن‌ها به علی (ع) تسلیم نمی‌شود و بهتر است فردی که این مشکل را ندارد بر سر کار بیاید و ارزش را تبدیل به ضد ارزش کردند، چرا که اگر علی (ع) در جنگ‌های صدر اسلام نبود اسلام به موفقیت نمی‌رسید.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: جوانی و قدرت جوانی یک نوع امتیاز است، اما آن‌ها اظهار کردند علی (ع) جوان است و سوم اینکه علی (ع) ابوتراب بوده است و هیمنه ندارد و با همه رفیق است، این در حالی است که آن‌ها ارزش علی (ع) را ضد ارزش بیان کردند.

میردامادی با اشاره به خطبه حضرت زهرا (س) و سوالات حضرت از مهاجرین و انصار درباره امیرمومنان عنوان کرد: حضرت زهرا (س) در مسجد خطبه خواندند و حقایق را برای مردم بیان کردند، بعد هم یک رفراندوم برگزار و بیان کردند اعلم تمام مردم پس از رسول خدا چه کسی است؛ اکنون نیز همه علما و دانشمندان اهل تسنن اعتراف دارند که علی (ع) از همه عالم‌تر بود و یک قطره از علوم امیرمومنان (ع) برای بشریت باقی ماند و آن نیز اقیانوسی به نام نهج‌البلاغه است

وی با اشاره به سوالات حضرت صدیقه طاهره از مردم مدینه در خصوص شجاعت، زهد و سخاوت امیرمومنان گفت: حضرت از آن‌ها سوال کردند، اگر چنین است چرا علی (ع) را تنها گذاشتید و حضرت خود پاسخ دادند، علت اینکه بیعت نکردید و علی (ع) را کنار گذاشتید این بود که از عدل علی (ع) ترسیدید.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: علت جنگ جمل این بود که امیرمومنان رشوه نداد یا دلیل جنگ صفین این بود که معاویه علیه امیرمومنان (ع) جنگ برپا کرد و در جنگ صفین یک‌سال‌ونیم حضرت را درگیر کرد.

میردامادی با اشاره به دلیل اشک‌های حضرت زهرا (س) گفت: حضرت تا زنده بودند فریاد زدند، حتی با ناله‌ها و گریه‌های خود اجازه نداد چراغ حق خاموش شود و این گریه‌ها برای فدک نبود، بلکه برای اسلام بود. فاطمه زهرا (س) با دید الهی، امروز را می‌دید که ۱.۵ میلیارد مسلمان در دنیا وجود دارند، اما عده‌ای صهیونیستی بر سر مسلمانان بمب می‌ریزد و به کودک و پیر رحم نمی‌کند و مسلمانان این وقایع را تماشا می‌کنند و حضرت زهرا برای این مسائل گریه می‌کرد.

وی تاکید کرد: کشورهایی که ادعا می‌کنند خادم خدا و حرمین هستند حتی یک گلوله به سمت اسرائیل شلیک نکردند و زهرا (س) می‌دانستند که مصیبت تنها به خانه‌نشینی علی (ع) تمام نمی‌شود و این مصیبت تا ظهور ولی‌عصر (عج) ادامه دارد و گریه‌های حضرت برای اسلام و آینده اسلام است.

کد خبر 712784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.